Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Jeg endte med samsung. Jeg er overordnet set tilfreds vil jeg sige.
Det lider af lidt clouding, men ikke mere end jeg kan holde det ud. Jeg vægtede størrelse over kvalitet da jeg gerne ville have et stort billede og i forvejen har vi et oled i stuen og dette tv var til soveværelset, så det er faktisk ikke så tit vi får det brugt.
Jeg gik fra 110" projektor til 75" Sony XF8596, og jo, den har nok lidt clouding når lyset er skuet op, så kan man justere sig ud af det, for skærmen er stadig lysstærk nok til mit behov , så jeg er allerede godt tilfreds med 75" og kunne nok slet ikke få plads til 85" :)
Om det skulle være Samsung eller Sony, jeg valgte så Sony dengang fordi det var Android, og mente jeg kunne udnytte det. noget tid efter, så har jeg ikke helt udnyttet android så meget som jeg troede :)

Stor skærm er stadig fedt, selvom man har OLED og kan tydeligt se forskel på kvaliteten af de teknologier, så næste gang. 77" OLED :)
Det er også lidt af et spring fra 110 til 75. Jeg syntes også at projektor kan være rigtig fedt, men skulle jeg have sådan en, ville jeg gå efter et dedikeret rum, og det har vi ikke mulighed for i vores nuværende bolig desværre.

Det kunne også være fedt med en 77 oled det bliver det ihvertfald til herhjemme når stuealteret skal opgraderes, men det bliver nok først i 2021 tror jeg, det koster jo nogle penge det møj ;)