Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Bechmann
Jeg er på udkig efter et nyt 55” (måske 65”) til erstatning af mit 10 år gamle Sony W4000. Jeg har læst meget godt om Sony XF9005 og er ved at overtale mig selv til at det skal være den.
Jeg har dog læst at den kun understøtter 4K på HDMI port 2 og 3 som samtidig er en ARC port.
Er der nogen der forklare mig om det er muligt at sætte en PS4 Pro, en Apple TV 4K og en Sonos Beam til hvor de alle udnytter 4K. Som jeg forstår det skal soundbaren forbindes til ARC porten, og så synes jeg at der mangler en 4K port til en af de to andre enheder, eller tager jeg fejl? :)
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Ikke hvis du har brug for HDR i 60 Hz på dem alle.

Kan du ikke forbinde Sonos med optisk kabel i stedet, så du i det mindste frigør de to kritiske porte på TVet? Sonos understøtter ikke lyd i ret høj kvalitet uanset hvad, så det vil du også kunne få via SPDIF.
Af Bechmann
Jo det er selvfølgelig en mulighed, men jeg er bare ked af at have afskrevet muligheden for at få bedst mulig kvalitet på alle enheder fra start. Samtidig bruger jeg kun vores Apple Tv fjernbetjening så vil gerne have den til at styre bpde TV og soundbar, og det virker vel kun over HDMI?
Brugeravatar
Af bbplayer
Hvordan faldt valget på Sony XF9005, hvis du havde så mange enheder som krævede full HDMI båndbredde som Sony skærmen ikke leverer? Var det billede som var der? Så er det vel bare at prioritere den enhed som kræver mindst, og der må din PS4 ved tabe i det kapløb?
Din Sonos bare har vel ingen Indgang for HDMI til billede?
Af Bechmann
Jeg har ikke købt fjernsynet endnu, men er ved at bestemme mig da det er på tilbud i 65” udgaven i denne uge.
Jeg vil ikke have OLED og synes ikke andre fjernsyn leverer Dolby Vision som jeg også gerne vil have med. Samtidig får XF9005 så gode anmeldelser at den virker som det åbenlyse valg (sånær denne lille HDMI finte) ?‍♂️
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Det burde virke, da ATV ikke har brug for fuld båndbredde når du sætter Match Content til "Til" for både frekvens og indhold.