Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af jedigof
Hej alle

Har et par spørgsmål til et potentielt nyt tv.

Om mit brug:
Jeg ser primært engelsk fodbold på mit TV.
Hvad vil i anbefale til dette formål til under 10k?

Det jeg selv er kommet frem til som emner
OLED: LG C8 til 8888,- i Power
LCD: Sony XC90 LCD til 6999
eller noget helt tredje? Er der bedre bud i denne prisklasse?

De 8888kr er helt i toppen af mit budget, 7000 er mere passende og får generel god kritik her på siden. Men er OLED at foretrække eller er det hurtige LCD Panel bedst til formålet?

Er der en ide i at vente til næste generation lander og dermed der kan komme ekstra gode tilbud i ca april, eller er vi nede i bunden prismæssigt her på disse modeller?

På forhånd tak
-jedi
Sony 55XF9005 er ofte på tilbud til 6999,- og vil derfor være et super valg i det ønskede prisleje. Derudover har Sony ry for at være noget af det bedste til bevægelse. XE90, hvis det er den du mener, er en (udgået) model fra 2017. Mener du X90C, så er der tale om en også udgået model fra 2015. Men prøv lige at læse testen her på sitet af XF9005.

https://www.flatpanels.dk/test.php?suba ... 1519274484
Af jedigof
Tak for svar Henrik.
Det var mig det tastede modellen ud fra hukommelsen (som ikke er for god åbenbart:-D) det var 55XF9005 jeg tænkte på.

Hvis vi ser bort fra pris(da der "kun" er 1800 i dif) så vil det stadig være sonyen der er at foretrække til formålet over oled'en fra LG?
Af Beckham
De fleste skærme fra de øverste hylder gør det efterhånden rimelig fornuftig med sport på skærmen. Men ja, Sony er der dog kendt for at være de bedste på den front. Så ja, umiddelbart ligger XF90 lige til højrebenet.
Ja, "vandende" kan i nogen tilfælde være lidt delte mht til OLED versus LCD/LED. Jeg har selv et Philips OLED, men i dit tilfælde med meget sport og fodbold, ville jeg uden tøven vælge Sonyen.