Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Nu er du jo ikke moderator George.
Personligt ville jeg være særdeles glad for, hvis jeg blev gjort opmærksom på, der fandtes langt bedre alternativer på markedet!

Samsung Q8DN er simpelthen prissat alt for højt i øjeblikket.
Man skal være inkarneret fanboy, hvis det ender med den, da den er i prisklassen, hvor den skal konkurrere med OLED.
Hvis man af en eller anden grund ikke ønsker OLED, er Sony 65XF9005 en mindst lige så god skærm, men et betydeligt billigere alternativ.

Da det ser ud til budgettet er de 17.000 kr., er der hos mig ingen tvivl om, Sony 75XF9005 er et rigtigt godt køb, og den skærm, han vil blive mest glad for, da jo større en skærm bliver, jo mere vigtigt er det, at kvaliteten følger med, og her vil Sony 75XF9005 være Samsung 75NU8005 ret overlegen specielt med hensyn til materiale med HDR, som bliver mere og mere tilgængeligt i fremtiden...

Her er et link, til en frustreret ejer af et stort kantbelyst TV fra Samsung, som måske kan hjælpe lidt på beslutningen:

https://forum.recordere.dk/samsing-q6fn ... page1.html
Af George1
Jeg er ikke moderator, men derfor kan jeg godt give udtryk for min mening.
Fint nok du vil trådstarter det bedste, men trådstarter ville jo også gerne spare de kr 5000. Sonys langsomme kanal skifte ville drive mig til vanvid smag, behag, behov er jo meget individuelt.
Nu kan tråden så udvikle sig til en snak om tordenflue, kanal skifte hastighed.
Sikkert også at når man bruge kr 17000 på en 75" skærm, hvorfor så ikke købe en OLED 65" som har bedre billedkvalitet, så tager vi sikkert også lige burn in debatten igen
Roger and over herfra.
Jeg reagerede på din kommandotone, hvor du skrev: "hold tråden"!

Alle vil vel gerne spare penge, men han foreslår selv en skærm til 17.000 kr. og gerne en 75".

At bringe tordenfluer ind i debatten, har ingen relation til, hvilket mærke der er tale om, og gør absolut intet for overskueligheden, som du selv efterspurgte.

Med hensyn til betjeningen er Sony er ikke kendt som de hurtigste til kanalskift, men den måde folk typisk bruger et TV på i dag, er helt anderledes end for år tilbage, hvor man brugte meget tid på at zappe mellem kanalerne, så det er tvivlsomt, det vil opleves som et problem, og begge styresystemer har fordele og ulemper.
Personligt foretrækker jeg en ekstern løsning til enhver tid, da det kan hæve oplevelsen markant, og jeg er også af den overbevisning, at betjeningen ikke er særlig vigtigt i forhold til valg af skærm, da der som skrevet findes bedre løsninger.
Smart-TV er stadig ikke så smarte, som navnet lægger op til!
Hej igen:)

Jeg skulle nok have understreget bedre at jeg gerne ville have et Samsung igen. Synes deres brugerflade er god, og de tests jeg har læst herinde af de andre mærker virker det som om Samsung stadigvæk er et af de bedste på dette område (kan være forkert, men det er den opfattelse jeg har fået:)). Har ihvertfald altid haft en god oplevelse med mit F8005.
Da jeg læste tråden på recordere-forummet som Supergris linkede til blev jeg dog lidt bekymret da jeg synes det var nogle ret voldsomme hvide felter. Endvidere havde jeg ikke helt fået afstemt forventningerne med konen omkring et 75" fjernsyn i stuen, hvorfor størrelsen blev låst på maksimalt 65" tommer. Så bliver det 75" om 5 år når hun har vendt sig til 65":), ligesom da vi gik fra 40" til det 55" vi har idag.
Jeg skulle dog være så heldig at Elgiganten fik nedenstående på tilbud:

https://www.elgiganten.dk/product/tv-bi ... 5q8fnatxxc

til 11.999kr

Hvad jeg forstår er det det samme som Q8DN bortset fra, det er med One-connect boks, som egentlig passer mig meget godt da jeg så kan lave min installation mere clean. Så jeg tog det som et tegn og har reserveret det. Så håber jeg det er godt:)
Nej, 8FN og 8DN er ikke identiske. Q8DN har baglyst zonestyring af lyset. Det har 8FN ikke - den er sidebelyst ligesom Q7 og Q6. Der er en ret væsentlig forskel og Q8FN vil være meget mere tilbøjelig til at ligne den Q6, som du ser i indlægget på Rec.dk.
Af George1
Hopper lige på tråden igen.
Power har det bagbelyste
Samsung 8DN der er medfølger et samsung Galaxy Watch og en samsung soundbar.
Kan jo sælges hvis man ikke skal bruge disse. :)
Men der burde også komme gode nedsættelse på dette fjernsyn i løbet af foråret.
Måske en fordel at vente lidt, hvis muligt.