Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hej

Det siges at på de parallel importeret Samsung LCD TV der findes der ikke danske menuer og man kan ikke få danske undertekster via DVB-T modtageren?
Men trods den information hævder www.easyshopping.dk at de har en vejledning til hvordan man får danske menu tekst samt danske undertekster på Samsung TV.
Det fjernsyn vi taler om er Samsung 46 LCD-TV LE-46F86BD altså den nye F8 serie i 46"

Er der nogle af Jer derude som har erfaringer med dette og hvis det passer med en sådan vejledning, er der så nogle af Jer som har set og brugt den med held og hvis den findens hvor kan den så skaffes fra som download?

Mvh Frank
Af Aalestrup
Tak for svaret, i næste uge får vi se hvis shg.dk ellers holder den nye leveringstid.

Mvh Frank
Af Kaare
Undertegnede har et Samsung LE40M86 parallelimporteret fladskærm uden dansk menu. Imidlertid er der ingen problemer med at få danske undertekster (eller andre sprog), som kan vælges på TVets menu.

mvh
Ole Kaare
Af Aalestrup
Hej

SÅ har jeg fået mit nye TV og JA det virker,altså det der med at sætte fjernsynet til Dansk menu. Det var utrolig let at klare den lille sag og derved havde sparet mang kg i forhold til Butiks prisr.

Så tak for henvisnings linket

MVh Frank
Af spacecow
Du har jo ikke sparet noget i forhold til butikspris, for der er stadig ingen garanti på dit TV fra Samsung DK. DEsuden kan du heller ikke bruge visse funktioner når sproget ændres til nordic on. Bl.A. kan man ikke styre det motoriserede beslag.
Af Aalestrup
spacecow

Nu ved du jo sikkert langt mere om mit TV end jeg selv gør trods jeg bruger det hver dag i mange timer ad gangen, så OK hvis du siger at det ikke virker så lader jeg dig blive i troen, så bliver der ingen balade, men når det er sagt så har jeg ingen problemer jeg kan ikke se at der mangler noget!

Og hvad skulle forklaringen i øvrig være på det? Tror du at Samsung producerer en speciel TV serie kun til Danmark? Således at beslag styring kun virker efter landekode!! Undskyld men det virker tåbeligt, men jeg kan altså ikke se hvad det er som jeg mangler, så hvis du kan pege på andet end beslaget så meld endelig tilbage. Jeg har ikke vægbeslag og får det heller aldrig da TVét kan ses fra alle vinkler i vores stue. Vi har altså ikke behov for et motorstyret beslag....

Vedr. garanti så er mit TV omfattet af den almendelige Danske garanti/raklamationsret, så ingen problem der, men det er rigtig at Samsung Danmark yder en speciel service over for TV købt i rigtig gammel dags butikker. Jeg talte med Samsung.dk inden jeg købte så jeg ved godt hvilken forskel der er og jeg har vuderet at det er ikke den størrer pris vær. Men vi er forskellige og du har formentlig brug for den ekstra service jeg har ikke og har gennemtænkt det inden min handel.

På det tekniske der får du mig ikke til at tro at jeg er gået glip af noget før du kommer med en funktion som ikke virker for tv der er sat til Nordic on men virker når jeg stiller det tilbage til nordic off, og nej brug ikke vægbeslaget som eksembel jeg har det ikke og jeg vil ikke bruge 4-5000,- blot for at teste, så beskriv en anden funktion som du har på dit F8 TV som jeg ikke har på min F8 TV på grund af Nordic on.

Mvh Frank
Af Kaare
Jeg har købt et parallelimporteret Samsung LE-40M86" fladskærm (uden dansk menu) og efterfølgende anskaffet et motoriseret Samsung vægbeslag. Det virker perfekt!

mvh
Kaare
Af Aalestrup
Hej Kaare

Bruger du det beslag?
Hvis ja, I hvilke situationer bruger du det så?

Jeg/vi har flyttet os rundt i stuen omkring TV og fra alle de vilkler hvor vi har pladseret møbler har vi ingen problem med at se skærmen.

Men hvis øvelsen går ud på at uanset hvor man sidder så kan TVét drejen så det altid er lige for 90 grader, men det er jo kun hvis man er sinkel det vil kunne gøres uden brok!

Men som jeg skrev så er vi super tilfreds med vores Samsung TV og jeg er glad for at jeg tog 1/3 af prisen ved selv at skulle trykke på de 3 taster.

Jeg vil næsten ligge hovede på blokken på at det de Danske butikker gør i butikken eller ved deres lager er at åbne kassen og kode TVét til Nordic eller også sker det hos den Danske importør inden de sendes ud til butikkerne, kassen skal jo åbnes for at ligge den Danske manuael med.

MVh Frank
Af Kaare
Jeg bruger motoren på beslaget en sjælden gang ved skift af skærmvinklen, når der er mere end mig og min kone samlet omkring skærmen, så kan der være behov for at centrerer skærmen, men indrømmet, det er 98% legetøj. Det primære er skærmen som jeg er meget tilfreds med og som jeg sparede kr. 5.000 ved at køb på nettet

mvh
Kaare
Af Aalestrup
Hej Kaare

Tænkte det nok :)

Og du har heller ikke opdaget nogen mangler på dit TV?

Jeg tænker at "spacecow" har sin egen butik eller har bekendte der har en og som er træt af at de ikke kan konkurerrer med InterNettet. Og så gælder det om at sætte onde rygter i gang så flest mulig dropper de billige TV købt på Internettet.

Måske ved spacecow bare noget vi andre ikke ved, jeg venter spændt på et svar fra M/K spacecow!

Mvh Frank
Af IvRak
Nu kender jeg ikke Spacecow, og ejer ikke selv et Samsung TV.

Men så vidt jeg ved er det rigtigt at du mister Samsungs service ved et paralelimporeteret TV. Du kan godt få det repareret, det er ikke det, bare ikke på Samsungs danske værksteder.

Ellers vil jeg ikke sige andet end, at det er ikke gratis at drive en butik, have demomodeller stående, og bruge tid på at svare på potentielle kunders spørgsmål.

Derfor kan jeg godt forstå hvis den lille forhandler er træt af at se den kunde han har brugt tid og dermed penge på at rådgive, gå på internettet og købe hos en stor konkurrent, der ikke skal yde tilsvarende service, og ikke behøver tjene nær så meget på hvert apparat for at få tingene til at løbe rundt.

Hvis alle bare misbruger det system, forsvinder butikkerne hvor vi kan få hands-on experiences, og det bliver ikke til kundernes fordel.

Men her ved jeg godt der prækes for døve øren.
Af Aalestrup
IvRak

Jo du har ret, du taler for døve øre, når du vil havde mig til at bruge 5-10.000,- mere for et TV fra et butik.
Kunne man forestille sig at hvis prisforskellen var betydelig mindre at så ville man være tilbøjlig til at vælge den personlige sælger i butikken frem for risickoen på nettet.
Men det betyder at fortjenesten pr. solgt ap. skal sættes ned og det tror jeg bliver en for hård kamel at sluge.
Jeg kan oplyse dig om at den eneste kontakt jeg har haft til de "gamle" er den telefonsamtale jeg har ført med dem for at få en pris. Ingen af dem ønskede at afgive en pris. Al min viden er samlet fra internettet og det er fordi jeg for mange år siden fant ud af at de unge ikke altid ved nok eller også snakker de så meget forbi det ønske man har at derers viden og råd er mere vildledning end vejledning. På nettet får du råd og vejledning som lige passer mig jeg kan stille og rolig suge viden til mig og få styr på alle de nye begreber som er kommet til siden sidst jeg købte TV.

Hvis butikkerne ikke vil tilpasse sig så ok for mig ;)
Jeg har ikke behov for at komme der, men jeg ville som gerne hvis prisen var rimelig og altså ikke ligger 20-30-40-50% over net prise.
Jeg har set enkelte eksempler på at butik pris var den laveste i forhold til internettet, så det kan lade sig gøre. Vi skal bare se noget mere af dette hvis radio/tv brancen skal vende udviklingen. De skal være meget mere synlig på nettet og de skal havde lave priser...

Jo du taler for døve øre, min tegnebog er ikke til den form for velgørendne tilskud.

Mvh Frank
Af Kaare
Af Samsung fik jeg oplyst inden købet, at det betjeningsmæssigt blot var menuen, som ikke var på dansk, hvis jeg købte en parallelimporteret skærm. Jeg har til dato heller ikke konstateret nogen begrænsninger. Har imidlertid senere erfaret også af Samsung (ret skal være ret), at der er en udvidet pixelgaranti på skærmen, hvis man køber en Nordisk version.
Pixelgarantien betyder, at skærmen byttes, hvis der påvises mere end tre defekte pixels. Ca. 0,9% af Samsungs LCD skærme kan have een eller flere pixelfejl jvf. et UK forum.Summa summarum er det op til en selv, om man vil gå med seler og livrem eller spare et stort beløb, når man handler på nettet.