Til diskussion og snak om computerskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
Jeg synes, at Amitech skærmen lyder ufattelig dyr i forhold til det den tilbyder. 3.500 m/moms for en 19" skærm der er baseret på et TN panel.

Du vil få nogenlunde samme ydelse ved at vælge Dell skærmen.

Men har du en prisramme på forhånd? Og hvad skal skærmen primært bruges til?
Af csteffensen
Tak for dit svar!

Ja, men så vidt jeg kan gennemskue har den DVI-stik og hurtigere opdatering - vil det ikke betyde noget for kvaliteten?

Det skal først og fremmest være en all-round skærm, men vil ikke blive brugt til spil. Først og fremmest normal arbejdscomputer til grafik, tekst mv., men skal også kunne bruges til film og tv.

Ja, den er lidt dyr - men dens lodret/vandret funktion virker god til bl.a. grafik - og så ser den godt ud. Har du et bud på matchende skærme du ville foretrække?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Til de 3500 kr. vil jeg stort set anbefale hvilken som helst anden 19" skærm. Til samme penge kan du f.eks. få en Samsung 193P+ som er klasser bedre end den TN baserede skærm som Amitech kan levere og den tilbyder samme ergonomi, men samtidigt også garanti mod lysende pixelfejl i 3 år.
Link til 193P+: http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=152607

Når vi taler om 17" eller 19" skærme, så er pivot (90 graders rotation) altså ikke særligt bevendt. Opløsningen er trods alt næsten kvadratisk så du vinder ikke mere end ca. 200 pixels ved at vende skærmen. Den funktion er mere anvendelig når vi taler om skærme med 4:3 forhold og ikke 5:4 forhold.