Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Kvin
Jeg har et problem med mit Samsung tv som jeg håber nogen kan hjælpe mig med. Problemerne har nok altid været der men jeg bruger stort set aldrig det tv.
Da jeg i sin tid fik det checkene jeg nogle mørke film scener og syntes ikke at problemet ved kantbelysningen var specielt store. Nu et års tid efter hvor jeg faktisk har brugt Tv’et lidt har jeg bidt mærke i at der specielt i lyse scener faktisk er områder på skærmen som er mørkere i bunden. Baggrunds belysningen er ikke sat specielt højt så jeg er lidt blank overfor hvad jeg eventuelt kan gøre… Som jeg husker det er tvet 1½ år gammelt så hvis det kan hjælpe kan jeg stadigvæk få Samsung til at se på det…

Det billede som jeg har lagt op viser lidt af problemer. Det er situationer hvor det er betydeligt værre.
Vedhæftede filer
IMG_20190201_031057488.jpg
IMG_20190201_031057488.jpg (41.1 KiB) Vist 1050 gange
Baseret på dit billede, så ses det i hvert fald tydeligt i bunden af panelet. Er skærmen vægmonteret? Det kunne godt se ud som om, at kantbelysningen presses lidt i bunden. Det behøver bestemt ikke at være relateret, da det du ser ikke er unormalt, men det var blot min første tanke, da jeg så billedet.
Af Kvin
Hej Rasmus

Ja det er vægbaseret og er faktisk monteret så det er vinklet ned mod vores sofa så det giver faktisk rigtig god mening. Prøver lige at arbejde med monteringen og ser hvad der sker.
Af Kvin
Prøvede at ændre det så bunden af fjernsynet ikke hvilede på noget men det hjalp ikke... Den rigtige måde at teste det på er vel at afmontere det og ligge det fladt ned ?. Hvis det ikke er problemet hvad kan man så gøre…. ? har hørt at nogle paneler er skruet for hårdt sammen og at man kan afhjælpe problemet ved at løsne dem lidt.... Er det noget man kan få Samsung til at gøre.....
Af Kvin
Poster lige et billede hvor man bedre kan se hvor slemt det kan være. Det kan faktisk være værre endnu men det her billede viser omfanget. Nogle gange kan man se det i hele skærmens højde...

Har efterfølgende uploaded et billede som klart viser hvor stort problemet er... Det ser fandme ikke godt ud så har kontaktet samsung og de vil se på det....
Vedhæftede filer
3.jpg
3.jpg (78.05 KiB) Vist 1047 gange
IMG_20190201_170004349.jpg
IMG_20190201_170004349.jpg (161.13 KiB) Vist 1048 gange