Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af MortenL
Hejsa

Overvejer at købe phillips 32" 7332 eller 7762 begge til omkring 6500.

Men så vidt jeg kan se, har ingen af disse vga-indgang (gælder vistnok generelt for Philips). I stedet skal pc'en tilsluttes via dvi/hdmi....men den slags stik har jeg ikke på min pc.....hvad skal jeg så gøre??

Håber nogen kan hjælpe...

mvh
Morten
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Hvilke tilslutninger har din PC? Hvis du ikke kan forbinde via det stik som Philips benytter til PC-tilslutning, så vil du under alle omstændigheder få et lidt skidt billede idet du så skal ud i noget S-VHS eller komposit-kabel. Dvs. at din opløsning er begrænset ret voldsomt og du derfor også vil få et grumset billede.
Af MortenL
Har en billig bilka-pc, så der er vist kun vga.

Men så kan jeg vel installere et billigt grafikkort med dvi, ikk? Eller kan man få grafikkort med hdmi??
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Det kommer an på om din computer har plads til et ekstra grafikkort. Det skal du have åbnet kassen for at finde ud af og du bør som minimum have en AGP port eller en PCI-express port.
Af MortenL
Der er god plads....kan du så også anbefale et billigt grafikkort?? :)
Af TYBO
Der findes jo en konverter fra VGA til DVI og DVI til HDMI.

Kan man ikke sætte sådanne 2 konverters på hinanden ? :)

Men ellers....køb et grafikkort. Koster ikke ret meget hvis det bare er en DVI port du går efter.
Brugeravatar
Af azrael
Nej man kan ej. DVI kan transportere både det analoge signal og det digitale signal i samme stik, men der er tale om to forskellige signaler der ellers intet har at gøre med hinanden. HDMI er bagudkompatibel til den digitale del af DVI, men så er den heller ikke længere.
Af madsl
Jeg vil tro at det er det her kabel du skal have fat i:
http://www.edbpriser.dk/Products/Listpr ... ?ID=400193

Jeg står selv med samme "problem" (har ikke haft behov for koble laptoppen til TV'et endnu).
Så vidt jeg forstår er det i hvert fald sådan et kabel Philips skriver man skal bruge...
Af MortenL
Tak for kabeltippet...men hvordan med kvaliteten?? Er der niogen der har prøvet det før?