Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af lnielsen
Hej med jer,

Er der nogen som ved hvorfor at Samsung Q8FN næsten ikke er at finde nogle steder mere til salg? Er det et ældre TV eller hvordan? Jeg er nemlig ret vild med dens slanke design.

I øvrigt nogen som ved hvordan kvaliteten af dette TV er sammenlignet med Samsung Q7FN?

Tak
Af henrik.yde
Tvet er kantbelyst ligesom Q7FN, og derfor ikke optimalt til HDR. Skal det være Samsung så er Q8DN et bedre valg, da det har zonestyret bagbelysning. Begge TV er iøvrigt 2018 modeller, skal ikke kunne sige hvorfor Q8FN er udsolgt.
Af lnielsen
OK tak for svaret, men det undrer mig godt nok at et 2018 Samsung Tv næsten ikke til at opdrive. Det gør det lidt svært at vide hvad den rigtige (læs: gode) pris for TVet er?
Brugeravatar
Af Pede8000
Hvilken størrelse? Hvad skal du bruge det til?
Af lnielsen
55 tommer og det skal op på væggen at hænge så derfor betyder designet en del for mig og her er q8fn den som er tyndest. Undrer mig bare over at det næsten ikke er til at opdrive.
Af Grandahl
Ja det er der noget om Henrik.. Men hvis det er slankt design han synes om er det nok ikke modellen han skal kikke efter.. Eller andre bagbelyste for den sags skyld.. Så er det kantbelyste eller evt OLED
Af henrik.yde
Korrekt, må da indrømme at jeg har lidt svært ved at gå på kompromis med billedkvaliteten, til fordel for designet når jeg anbefaler et TV. Og ja, hvis budgettet er til det, vil OLED være et perfekt valg.?
Af lnielsen
Hehe ja, sådan er vi så forskellige Henrik, men konen skal også kunne acceptere det?. OLED er ikke interessant for mig pga. frygten for burn-In da jeg primært bruger mit TV til nyheder og børnekanaler i øjeblikket.
Nogen som ved noget om hvor stor forskel som der er på Q7FN og Q8FN billedmæssigt?
Af henrik.yde
Jeg har altså haft 4 plasma TV, og 2 OLED TV, Har nu et Philips POS901F, som bliver brugt uhæmmet til alt muligt, b.l.a som PC skærm, spil, etc. Jeg har aldrig haft problemer med burn-in og lign. Muligheden er selvfølgelig tilstede, men risikoen er lav, endnu lavere end den var for plasma. Så hvis budgettet er til det får du det bedste billede, og det tyndeste panel med OLED.
Senest rettet af henrik.yde 27 jan 2019, 17:29, rettet i alt 1 gang.
Af Grandahl
Umiddelbart ikke den store forskel som jeg kan se, Q8 har en metal fjernbetjening, hvor 7 har en One Remote... De er begge aldeles glimrende fungerende synes jeg.