Til diskussion og snak om computerskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hejsa

Jeg er på udkig efter en 24" skærm, som jeg vil mest vil bruge spil og TV-kigning samt lidt billedmanipulation. Jeg er ikke interesseret i et TN-panel på grund af betragtningsvinklerne og de dårligere farver.

Mht. TV-kigning har jeg spurgt lidt til det på recordere.dk (se denne tråd).

For hurtigt lige at opsummere denne, så forestiller jeg mig at bruge skærmen både til PCen, og som et soveværelses TV (PC står i soveværelset), hvor jeg tilslutter en DVB-C boks (sandsynligvis en af de nye HD-selectors).

Det er ikke meningen at TV kvaliteten skal være top-notch (så ville jeg have købt et separat TV), men den skal bare være OK til at falde i sævn til :-).

Eftersom Dell ikke fører andet end skærme med TN paneler i øjeblikket har jeg kigget på den Samsungskærm, der er nævnt i den linkede tråd, men Yakken er ikke sikker på hvor godt den vil virke pga. manglende 1:1 pixelmapping indstiling.

Er der nogen af jer, der har en idé om hviklen skærm, der kunne tænkes at opfylde mine behov?

Budget: Helst ikke meget over 7000 kr.

På forhånd tak
Af Fellix
Har set prøvet at se på Samsung's 245T? Den skulle have gode tilslutningsmuligheder, men ved ikke om du er på udkig efter en med indbygget tv-tuner?

Hvad angår formatet, altså 16:9, 4:3 osv. så skulle det være muligt at indstille den, mener jeg læste det i manualen.

EDIT: skærmen har forresten et S-PVA panel :)
Af AndyK
Jeg har lige læst i en brugeranmeldelse, at den ikke understøtter 1:1 pixelmapping, hvilket gør den stort set uinteressant for mig. Underligt at Samsung sparer lige præcist der, når de nu har brugt så meget energi på at putte alle mulige movie modes i den.
Af DjBeau
http://i.pricerunner.com/prod/19_10_15_ ... ilver.jpeg

Hp LP2465
Den har jeg selv, og jeg er rigtig godt tilfreds med den. Ser også mange film på den, og det kører ganske fint. Hvis der overhovedet er noget slør ved hurtige bevægelser, så er det i hvert fald så lidt, at jeg på ingen måde lægger mærke til det.
Af telum
www.pcbuyit.co.uk sælger Dell 2407wfp-hc til 4.600 kr. ca inkl. 4 års garanti og pixelgaranti. Det er med forsendelse.

Du skal kontakte dem for at få dem til at sende til danmark, men de gør det gerne!
Af AndyK
telum skrev:www.pcbuyit.co.uk sælger Dell 2407wfp-hc til 4.600 kr. ca inkl. 4 års garanti og pixelgaranti. Det er med forsendelse.

Du skal kontakte dem for at få dem til at sende til danmark, men de gør det gerne!
Det undrer mig at Dell skærme sælges gennem andre end Dell selv - jeg troede det var imod deres forretningsmodel?

Men når de nu har ændret mening, hvad med garantien? OC skriver i denne tråd at garantien bliver overført til Danmark, men ved du noget om hvordan det fungerer? Jeg har forstået at vi har 2 års reklamationsret i hele EU, men den 4 års on site garanti er jo noget mere attraktiv - specielt fordi man så undgår at skulle sende den til England.
Af sten123
ja eller købe min helt nye uåbnet for 5.000kr.
så slipper du for ventetid og ved at der er 3 års onsite service på den..
Den står i dens kasse og venter på en køber bare ;-)
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Dell yder selv garantien og ved køb i DK er den på 3 år onsite.

Det er kun i Danmark (og vel også resten af norden) at Dell ikke benytter butikker. I USA eksempelvis kan du købe dem i butikker rundt omkring også. Da HP røg op som den førende producent af PC udstyr, gik det vist op for Dell at "direct to customer" ikke altid er så fordelagtigt. Der har været tale om at de også vil ud i butikkerne her i DK.
Af telum
@sten

3-5 dages ventetid + officiel forhandler + 400kr. billigere + pixelgaranti.

Kan ikke se fordelen i at købe din, men måske andre kan.
Af sten123
nu er min direkte fra dell her i danmark, samme garanti, jeg tvivler på du har din indenfor 3-5 dage.
Kan fortælle at bestiller du en hos dell danmark i dag så kommer du til at vente alm lev tid(3-4dage på skærme på 25 dage), men det kan selvfølgelig være englænderne har købt en del på lager.
Det var såmænd også bare et tilbud :)
Af abebjorn
jeg bestilte min hos PcBuyIt. Bestilte den tirsdag. Den blev leveret torsdag! Om den er fra Dell DK eller fra et andet sted i EU er ligegyldigt jf. Dell's EU politik. Desuden har den 4 års next day garanti + pixel garanti.
HUSK dog at du selv skal have et strømkabel, idet det medfølgende er til UK stikkontakter!
Af lilleper
Hej

Jeg kan se af pcbuyit sælger Dell Ultrasharp 2407WFP-HC 24" til £393.62 inc vat. vil det sige, at denne skærm koster godt kr.4000.- eller kommer der noget moms, skat
eller andet oveni prisen?
Af TYBO
Ja men + fragt :) så er du oppe på de 4500.
Af lilleper
@TYBO

ok, tak.