Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af asm
Hejsa
Efter laaang tids søgen (og mange nattetimer på flatpanels) er jeg kommet frem til 2 forskellige TV som har fanget min interesse. Jeg skal bruge det mest til alm. TV, lidt DVD og så også en del til at spille via PC. Jeg har fællesantenne-signal.
Disse to modeller får jo altid rigtig god kritik herinde, så jeg vil gerne høre hvad I mener er det bedste køb til mit behov?
Som jeg selv ser det, har Panasonic en prismæssig fordel. Sony har DVB-C og 100Hz mv.
Jeg er nok en lille smule bekymret for plasmaskærmen mht. PC-tilkobling (Burn-in), og vil også gerne undgå blæserstøj (er der i øvrigt blæser i begge disse modeller?)
Denne tråd skal ikke ses som plasma vs. LCD, men mere de 2 nævnte modeller over for hinanden med henblik på mit behov.
Håber at I kan hjælpe mig med dette.
Tak for en glimrende side med meget kompetente brugere, indlæg og tests.
Mvh. ASM
Af IvRak
Der er ingen blæser i mit 40D3000. PX/PZ 70 ved jeg ikke, men jeg tror det ikke.
Af asm
Hej IvRak. Tak for info.
Er du ellers godt tilfreds med dit Sony TV? Jeg er godt nok lidt forelsket i den model, men synes også samtidig at den er lidt dyr i forhold til f.eks. PX70.
Mvh. ASM
Af IvRak
Jeg er meget glad for mit TV, hvilket du vil kunne se hvis du læser et par af mine andre postninger.

Jeg har kun set de nævnte Panasonic TV i butikker, og det har så vidt jeg kan se bedre billede med analoge signaler. Med DVD eller andre digitale signaler synes jeg Sony'en står ligeså godt eller måske bedre, men det er svært at være helt sikker ud fra mit tynde grundlag.
Der er forskelle, og aparaterne har forskellige styrker og svagheder, hvoraf mange nok skyldes LCD kontra Plasma.

Da jeg bruger mit TV til konsol-spil og _lidt_ PC, turde jeg ikke købe plasma p.g.a. rirkoen for burn-in (selvom den er lille på moderne modeller). En af mine venner har en lidt ældre plasma skærm hvor speedometeret og andre detaljer fra et PS2 bilspil han spillede meget er fastbrændt, så det svagt kan anes hele tiden. Det er aftaget med tiden, men hold op det distraherer, han er da også træt af det.

Så af angst for sådanne oplevelser var Plasma ikke en del af mine overvejelser, men det _er_ der du får mest for dine penge.

Men Sony'en er et utroligt dejligt TV. Det er hutigt i dagligt brug, rimelig hurtige kanalskift, og super hurtige menuer, hvilket i mine øjne er meget vigtigt. Jeg kan kun anbefale det.
Af asm
Takker for svarene.
Er stadig lidt i tvivl om mit valg, men jeg skulle jo nok prøve at finde et sted hvor jeg kan se de 2 fjernsyn over for hinanden.....
Flere inputs er meget velkomne.
Mvh. ASM
Af red_martians
PZ70 har 4 80mm blæsere.
PX70 har ikke nogen, pga. det meget lavere strømforbrug.