Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Miklosrbm
Hej alle
Jeg er ved at være i den situation, at jeg efterhånden godt kunne tænke mig et nyt tv.
I den forbindelse, kan jeg ikke lade være med at kigge lidt efter nogle af de billigere Oled modeller fra især Lg, da jeg er blevet ret vild med Oled skærmteknologien.
Jeg har bemærket at prisen på Oled skærme er faldet temmelig meget gennem årene.
Hvilke priser tror i at vi får at se her i 2019?
På forhånd tak
Af groos
Hej, der er selvfølgelig ingen som kan sige noget om priserne med sikkerhed. Det som man dog kan sige er, at efterspørgslen og dermed markedsandelen for oled tv stiger og stiger, samtidig med at produktionsomkostningerne vil falde og falde. Det klare råd er dog, at hvis du er i markedet efter et tv så køb det nu, da du ellers kan blive ved med at vente.

Billede
Af Beckham
Hvis du kigger på 2019 modeller, så kan det dog anbefales at afvente lidt, hvis muligt. Prisen er jo på det højeste lige når der kommer ud her om lidt, men de første prisfald ser man som regel allerede efter nogle få måneder.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
Som Beckham nævner, så vil de være dyre ved lancering. Vi skal nok hen imod sensommer / efterår før priserne på 2019-modellerne kommer godt ned. Så det er mest et spørgsmål om, hvorvidt du vil handle nu eller vente yderligere 6-8 måneder.
Af Badajoz
Ikke for at hijacke tråden, men hvordan er prisudviklingen på de gamle modeller i feb/marts/april, når de nye års modeller bliver lanceret?

Har selv også et godt øje til LG (og Sony), så det kunne være rart at vide, om f.eks C8 eller AF9 kan erhverves billigere end hen over vinteren? Første gang jeg prøver at følge lidt med i det hele :)
Brugeravatar
Af bbplayer
Jeg tror ikke folk her på forum er særligt overtroiske, og at kunne forudsige priser, er jo noget religiøst mere end det er statistik, da forretninger selv bestemmer afhængig af lager de køber ind.

Så hold øje med reklamer og kig i butikkerne efter deres special tilbud op til weekender, resten er jo rent gætteri, og det taber du mere på end du vinder, da markedet lige pludselig er tomt, og lagre tomme.
Af Badajoz
Tror du misforstod. Jeg havde i sinde at spørge om, hvordan det var gået de seneste par år. Og det kunne jo være, der var nogle der havde fulgt med de seneste par år, som kunne berette, hvordan det var gået i f.eks. 2017 og 2018.
Af Beckham
Nok ingen tvivl om at skærmene, både LCD og OLED, bliver billigere jo tætter vi kommer på release af de nye 2019 skærme. Men man skal holde skarpt øje med lager status, for lige pludselig er de jo væk..:-)
Af Miklosrbm
Tak for svar alle sammen:-)
Jeg kunne rigtig godt tænke mig et Oled TV, så hvis priserne på de ældre modeller falder bare en lille smule her til foråret, er det helt sikkert værd at vente på
Af Beckham
Der er helt sikkert mulighed for at de kan falde lidt mere, men igen, hold godt øje med lagerstatus rundt omkring...lige pludselig er de væk..:-)
Af Spicy
Er der nogen, som kan forklare, hvorfor OLED falder så meget i pris i løbet af få måneder. Det kan umuligt være fordi, det på så kort tid bliver 50 procent billigere at producere dem.