Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hej

Er på jagt efter et 37" fladskærm

Har læst rigtige mange tale for disse 2 modeller

Samsung LE37M87 og Panasonic TH-37PX70E

det ene er et LCD tv og det andet et plasma.

Samsung har opløsning på 1920 x 1024

Panasonic 1024 x 720

Men hvilket et bedst???

Det skal bruges til film og almindeligt tv som sport film og andet

Med venlig hilsen
Andreas
Af mts
Jeg har lgie købt et 37px70 og jeg kan love dig for at det er mega godt til prisen... lige nu bruger jeg det mest til alm. TV fra stofa. hvor det har et rigitg godt billede fra. men også med min lumatron scart dvd afspilelr har et knivskarpt billede. lyden er også rigtig god på det... jeg har kun set samsung i en butik, men af de 2 vil jeg klart anbefalde panasonic.

det skal lige siges at min vurdering er taget ud fra det jeg selv har set og er ikke ret objektiv. og kender ikke noget til det tekniske... men billedet er bedst på pana syntes jeg uden tvivl.

jeg vil gætte på at hvis du sidder under 1,7 meter fra skærmen og spiller/ser film med full HD så vil samsung nok være bedst. men har opløsningen ingen betydning.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Alm. TV og DVD sendes i 576 liniers opløsning. At benytte et fuld HD TV til at vise sådant et signal giver dig ikke en bedre kvalitet. Som det nævnes så skal du også ret tæt på for at se hvad fuld HD kan byde på og det er vel og mærke kun hvis du afspiller 1080p materiale såsom BluRay.

Jeg vil også anbefale dig at se på PX70 i stedet. Alternativt kan du jo se på Samsungs plasma-TV, såsom Q96 eller Q97 modellen, hvis designet af Panasonics model ikke passer dig.
Af contreau
var inde og se de to tv i henholdsvis fona og elgiganten, er helt klart mest tændt på panasonic - har os lige fundet ud af at det mine forældre har er panasonic TH-37PX70E og det står super godt hjemme hos dem - virkelig imponerende billede.

Men hvad er forskellen på de to modeller TH-37PX70E og TH-37PV70E???

Ydermere kan jeg se tre model navne på den med X i model navnet, den ene er TH-37PX70 mens den anden hedder TH-37PX70E og den sidste hedder TH-37PX70EA.
Hvad betyder E og A???
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Disse "E eller EA" og "PX eller PV" tråde er oppe ca. en gang i ugen herinde, så du kan oftest finde svaret på den første side her i forum.