Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af jacmor
Hejsa,
Har brug for lidt hjælp. Skal ud og købe et Fladskærms TV til en pris omkring 10.000. Har fundet Philips PFL7662D til ca 10.500. Er der nogen som kender til dette. Det skal bare bruges til almindeligt husforbrug...fodbold, film mm.

Hvis et andet kan anbefales høre jeg også gerne om dette.

På forhånd tak for hjælpen

hilsen

jacmor
Af Patrick
Jeg vil lige prøve at få et svar så :-)

Hej

Jeg går i øjeblikket og kigger på fladskærme på livet løs. Faldt så over det nye fona katalog, hvori der er denne fladskærm "på tilbud".

Phillips 42" 42PFL7662D full HD LCD TV, med en opløsning på 1920*1080 pixels. 9.999 kr.

Da jeg ikke har en bjælde forstand på de forskellige tv-mærker mht. opløsning, lcd/plasma, hd ready/full hd..osv... ville jeg høre om et køb af dette kunne stå mål med mine ambitioner omkring et fladskærms-tv.

Mine ambitioner/forventninger:
1. Jeg er en glad ejer af x-box360, så tv'et skulle helst give mig en ekstra glæde ved at spille på den.
2. Ser meget fodbold og film, så stemningen skulle gerne komme ud i stuen.
3. Designet er selvfølgelig flottere end mit gamle store tv fra 90'erne, men er det flot nok?

Kan nogen anbefale at købe dette tv - har læst lidt om det på nettet, men det er som en jungle når man er ny i faget - så jeg ser frem til nogle gode synspunkter...På forhånd tak.
Af Nick_S
Det er et fornufigt middelklasse fjernsyn. Du siger du ser meget fodbold og film. Kan med god smag i munden bede dig overveje at finde lidt flere penge frem og tage et kig på 100 hz fjernsynet Sony D3000 i 40". Fås til omkring 11 så vidt jeg husker det.

Det er hamrende lækkert :) Og det er godt nok ikke Full HD - men understøtter for det første 1080p signaler, og for det andet er x360'erens spil kun i 720p :)

Designet er tidsløst på sådan en sony sag :)
Af Muntjac
Fjernsynet er faktisk på tilbud i Fona til 10k i denne uge...
Så jeg overvejer det også meget, men kunne godt tænke mig nogle flere erfaringer fra folk... f.eks. om det kan anbefales frem for panasonic plasma?
Af madass32
et panasonic plasma i 70 eller 700 er bedre på alle punkter undtagen design(smags sag) og hvis man skal se tv i stærkt lys(vindue foran tv'et).
hvis du også vil have design se på samsungs 42Q96 den er nok lidt dyr.
Af Patrick
Det er helt super med hjælpen gutter! Jeg tror jeg vil søge lidt mere råd omkring Sony D3000 inden jeg forhaster mig ud i et køb af phillips.
Designet er klart flottere hos sony synes jeg, men det er jo en smagssag.

Iøvrigt tror jeg at jeg bliver imponeret uanset hvad når en skærm er købt, da jeg ikke har ejet en fladskærm før. Men hvordan er markedet - kan man få mere for pengene om nogle få måneder?