Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Mig og min kæreste vil gerne investere i et nyt tv til stuen og et til soveværelset.

Til stuen skal det være et 32" eller 37". Vi sidder ca 2,5 meter fra tv'et.

Til soveværelset tænkte vi på et 23" eller 26" med indbygget dvd.

Vi vil ca. bruge 6000 - 8000 kr. på det til stuen og 3000 - 5000 kr. på det til soveværelset.

Hvad kan i anbefale?!?

Hvilke forholdsregler skal man tage sig mht. Full HD og HD ready??
Mht. DVB tuner har vi kabel tv, skal vi ekstra hensyn til det??
Hvordan sikrer vi os mht. det nye digitale signal der skulle komme til næste år??

Alle anbefalinger og kommentarer er mere end velkomne.

med venlig hilsen
andreas & kristina
Af Nick_S
Sony D3000 til stuen i 32"
Sony S3000 til soveværelset i 26"

begge er med DVB-C digital kabel TV tuner.
Og naturligvis også DVB-T.

D3000 er der en test af her på siden, og S3000 er modellen lige under D'eren. Begge to kongeligt gode Tv'er, har selv D'eren.

Ingen fjernsyn i 32" og derunder fås i Full HD, mig bekendt.

Såhh. sådan ville min anbefaling nok lyde :)
Af TYBO
Regner med at TVet i soveværelset står længere væk end fodenden af sengen.

I det tilfælde vil jeg anbefale et 32" til soveværelset og så en 37" til stuen.

Har selv et 37" i mit soveværelse som er under 3 meter fra ansigtet.
Det er helt perfekt.

Pas på med at købe de TV som er under 32".
Det er skod paneler til TV.

I stuen har jeg et 42" og her vil jeg heller ikke gå under dette.
Sønnike sidder under 1 meter fra skærmen når han gamer på hans WII.

Husk at de digitale signal er lige rundt om hjørnet og så er billedet skarpt helt tæt på.
Af contreau
hey tusind tak for jeres indlæg det sætter vi kæmpe stor pris på.

vi vil helst ha et 37" til stuen så tror 32" blir for lille. Der er ikke plads til større end 26" i soveværelset, det skal byttes ud med et 20" så tror 26" er rigeligt!

Hvilke forholdsregler skal man tage sig mht til det nye digitale signal?!?

Var nede i Fona og se et Samsung LE37S67 tv til 6999 men så den nye storebror der hedder LE37S86BD til 7367 med fragt på nettet, hvor meget bedre er det??

Kunne godt være rimelig lun på den nye Samsung model, men er lidt tøvende mht det nye signal. I Fona sagde de at jeg skal købe en YouSee box ved siden af medmindre man købte et Sony som skulle være det eneste hvor der er indbygget DVB-C tuner til kabel tv.

Puha syns det er svært at blive klog på så er lykkelig for i vil hjælpe :-)
Af Peter VTEC
Du må bestemt ikke købe den Samsung S67 model! den er to generationer gammel og totalt outdated!.

Jeg ville faktisk heller ikke anbefale dig den nye S model det er Samsungs aller billigste serie, de går således S,R,N,M,F hvor F er bedst.

Jeg vil derimod anbefale dig det Tv som jeg selv har nemlig et Panasonic PX70 i 37" til ca 8500 kr (se evt www.geco.dk), det er et kanont tv som bliver anbefalet så tit at folk snart er trætte af at høre om det ;) .
Jeg skiftede selv fra en Sony V2000 LCD til dette og det var noget af et positivt skift.

Af soveværelses TV i de små størrelser kan jeg ikke rigtigt hjælpe, men vil gå efter Sony, de laver klart nogen af de bedste LCD Tv synes jeg, Samsung kan ikke hænge på her :)
Af contreau
hey igen

har læst mig frem til en samsung le37m87bdx model der skulle være en af deres nyeste som har alt hva er nyt full hd tv skal have, alle jeg har læst der omtaler det er vildt imponerede over det og roser det til skyerne kunne rigtig godt være lun på denne model, ydermere har jeg hørt fra venner der har samsung at de har en vildt god service så ka føle mig lidt tryk ved det. Hvad mener i??

Er panasonicen bedre og hvorfor??

skal ud og kigge på tv'erne i morgen satser på jeg ka se dem i fona 2000 eller hifi klubben

P.S. så at modellen mindre end den før omtalte altså den der hedder le37m86 er til salg i Fona for 12999 kr - den model jeg kigger på (som er nyere) kan købes over nettet til 8400 kr - endnu en god grund til at handle over nettet :-)