Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Nick_S
Samsung R86 vil jeg tro. Mindes at kunne huske at det fås i det prisleje.
Af Thorn
Hej Nick.
Jeg leder efter et 32" tv, men er lidt i tvivl om jeg skal skifte fra gl. tv til fladskærm. Iflg. oplysninger er de gl. tv stadig bedre i billedkvalitet??
Hvad skal jeg koncentrere mig om, hvis jeg køber lcd fladskærm; responstid, opløsning, vinkel, tilslutningsmuligheder??
Jeg vælger at spørge dig fordi det virker som om du ved noget om det...
vh thorn
Af red_martians
Uden tvivl Toshiba C3005. Den er godt nok uden dvb-t-tuner, men på alle andre områder er den langt bedre end Samsung R86.
Af noize
Thorn skrev:Hej Nick.
Jeg leder efter et 32" tv, men er lidt i tvivl om jeg skal skifte fra gl. tv til fladskærm. Iflg. oplysninger er de gl. tv stadig bedre i billedkvalitet??
Hvad skal jeg koncentrere mig om, hvis jeg køber lcd fladskærm; responstid, opløsning, vinkel, tilslutningsmuligheder??
Jeg vælger at spørge dig fordi det virker som om du ved noget om det...
vh thorn
Tak for hijack af tråd ;)

Hvilket af disse 2 tv vil i kloge hoveder så anbefale mig at købe?
Toshiba 32 C 3005 eller et LG LC52, begge er uden digital tuner men efter hvad jeg kan læse mig til på nette med meget billede for pengene...
Af noize
Så lige at Tape connection har Toshibaen til 5999,-
Nogen der kan anbefale dette tv frem for LG'en?
Brugeravatar
Af BingoJohn
Jeg har gang i et lignende projekt med at finde et 32" til 5-6000 kr.. det skal have DVB-T, men ellers bare så godt billede som muligt. Jeg skal bruge Tv'et til DVB-T, DVD og lidt xbox i ny og næ (ikke xbox 360).

Har selv set på hifipriser.dk og bl.a fundet

Samsung LE32R86BD til 5800 kr. eller LE32R87BD til ca. 6000 hos komplett.dk eller 8000 hos andre...

Philips 32PFL5522D til ca 5200 kr.

og måske
Philips 32PFL7562D til 5.417 kr. hos pixmania (som folk fraråder mht support og reklamation) eller ca. 6500 hos andre forhandlere

-Hvis Pixmania var et dansk firma og/eller havde bedre ry, var det helt sikker blevet 32PFL7562D -men jeg synes umiddelbart 6500,- er lidt for dyrt, når prisen sammenlignes med 32PFL5522D til ca 1400 mindre.

Samsung har jeg ikke helt så stor tiltro til som Philips, men det er måske noget pjat? På http://www.tech.co.uk/ får LE32R86BD 5 ud af 5 stjerner og mange pæne ord med på vejen... 32PFL7562D får kun 4/5 og kritiseres for lidt motion blur...

Jeg har heller ikke nogen erfaringer med Komplett.dk.. så det er sq heller ikke nemt ;-)

Har også været lidt varm på at teste et Hannspree XV.. de er meget billige (ca 4000-4600) -og har gode specs... men da jeg ikke kan komme til at se dem nogen steder, eller kender nogle med erfaringer med dem, så vil jeg nok ikke vælge dem alligevel. Har også læst lidt reviews, der ikke var helt begejstrede for billedkvaliteten...

Så det ender nok med et Philips 32PFL5522D eller Samsung LE32R87BD til mig... med mindre nogen i dette forum kan hjælpe mig i en anden retning... Jeg modtager meget gerne forslag... Har ikke selv set så mange lcd tv i egentlig brug.

Tak for et spændende forum med mange gode indlæg.
Senest rettet af BingoJohn 10 jan 2008, 23:11, rettet i alt 1 gang.
Af KarstenKK
Jeg har selv købt et Toshiba 32C3006PG, som jeg egentlig er blevet ganske begejstret for. Billedkvaliteten, med lidt tweaking, er fuldt på højde med Samsung LE40M86, IMO. Dog er den sorte farve overhovedet ikke tæt på samme niveau. Men billedkvaliteten er omtrent den samme, omend der er lidt udviskning i detaljerne, pga. MPEG filtreringen.

Men alt i alt et ganske anbefalelsesværdigt TV.
Af Luske!
Kunne det ikk være værd at overveje S3000 med DVB-C?
Brugeravatar
Af BingoJohn
Nu har jeg så bestilt et Samsung LE32R87BD...
Kunne ikke stå for alle de rosende ord på
http://www.tech.co.uk

så er jeg spændt på om det kan leve op til dem...

;-)
Af fredmaster
BingoJohn skrev:Nu har jeg så bestilt et Samsung LE32R87BD...
Kunne ikke stå for alle de rosende ord på
http://www.tech.co.uk

så er jeg spændt på om det kan leve op til dem...

;-)
Hvad er forskellen på R86 og R87 modellen ?
Af noize
Eneste forskel er designet
Af fredmaster
Okay rart nok at vide, for kan se 87 modellen står til at være 2000kr dyrere alle steder undtagen komplett.dk, som dog ikke har dette tv på lager.