Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Fing
Er der planer om en test af Hifi-klubbens NAD TV?

Det har nogle gode funktioner som 3 typer digital tuner, indbygget harddisk og indbyggede kortlæsere.
Det skulle sikre et minimum af andre boxe og fjernbetjeninger. Det er vel kun fjernbetjeningen til lyd-anlægget/dvd man vil have brug for udover.

Er det et fjernsyn Flatpanels vil kigge på, eller er der nogen der har erfaringer med dette?

Jeg er specielt interesseret i, hvordan kortlæserne fungerer i forbindelse med betalingskanaler som Canal +. Hvordan med EPG osv. som jo normalt styres med fjernbetjeningen fra Canal digital?
Fungerer det fint både ved kabelnet og parabol?
Brugeravatar
Af azrael
Det er vist mest op til Hifi-Klubben, om de vil sende et tv til test. Og husk, at det er Hifi-Klubben og kun dem, der står bag NAD.
Af Golf
Hej Fing.
Har også set en del til dette TV og fandt frem til at Dette TV godt kan læse et Conax kort fra CD. ( Et af dem som ikke er kodet sammen med boksen) NAD TV har ikke en boks id. Jeg ved heller ikke hvor gode HI fi klubben er til at få rette SW til i den danske version (NAD TV)af denne tyske sag : http://www.technisat.com/
Denne producent er megt godt kendt i hele europa. De laver mange af de SAT modtager der er på det europæiske marked.
Ang. A2 modellen. Mener også at 4K kr. for en HD på 160GB og et stykke front Plastic er i overkanten. Man kan få mange forsellige HD optager i eget kabinnet med PSU og tuner til det beløb. Men det er rart med alle DVB (C-T-S) tunerne. Mvh. Golf.
Af superhoenen
FYI

Jeg har været forbi HIFI-klubben for at spørge i hvilket format NAD A2 gemmer på den indbyggede HD, samt hvilken HD der sidder i. Jeg fik følgende svar via mail:

Det er en MPEG2 encoding, der lagres på HDD'en. Men faktisk så er det nærmere betegnet det rå DVB-signal, som lagres på HDD'en. Dette betyder i praksis, at såfremt du skal kopiere fra HDD'en til USB, så skal du efterfølgende på PC'en køre en DE-MUX proces, der konverterer til almindelig MPEG2 576i.

Den præcise type HDD kunne han ikke lige huske, men der er tale om en ganske almindelig Samsung eller Western Digital HDD i skærmen.
Af Jonas-HFK
superhoenen skrev:FYI

Jeg har været forbi HIFI-klubben for at spørge i hvilket format NAD A2 gemmer på den indbyggede HD, samt hvilken HD der sidder i. Jeg fik følgende svar via mail:

Det er en MPEG2 encoding, der lagres på HDD'en. Men faktisk så er det nærmere betegnet det rå DVB-signal, som lagres på HDD'en. Dette betyder i praksis, at såfremt du skal kopiere fra HDD'en til USB, så skal du efterfølgende på PC'en køre en DE-MUX proces, der konverterer til almindelig MPEG2 576i.

Den præcise type HDD kunne han ikke lige huske, men der er tale om en ganske almindelig Samsung eller Western Digital HDD i skærmen.
Hej alle,

Hvis Flatpanels kunne tænke sig et NAD-TV til test så er det bare at sige til. Bare send mig en besked, så skal jeg sørge for det praktiske.

Lige for at uddybe et par ting.

Det er korrekt at NAD-TV'ene er baseret på Technisat's HD-VISION modeller (det er sådan set ikke nogen hemmelighed). Efter at have ledt Asien rundt efter en producent der kunne lave et godt LCD TV til os, viste det sig at klart det bedste løsning var at finde i Tyskland. I forhold til Technisat's standard model, har vi dog lavet en del ændringer på NAD versionen. Ud over den dobbelte harddisk størrelse i forhold til den tyske model, er den mest gennemgribende forskel, at OSD og store dele af firmware er tilpasset Skandinavien.
Vi har en tæt kontakt med udviklings-afdelingen i Tyskland og vi laver løbende flere firmware tilretninger, baseret på bruger feedback.

Mht harddisken så er det en Samsung 2.5" disk der sidder i TV'et. Den jeg lige kiggede i havde en der hed HM160JC. Den er dog vist netop i produktionen skiftet til HC modellen, da JC modellen nu skulle være slut fra Samsung.

Forresten så er det ikke bare et stykke "front plastik" på A2'eren. Det er stykke p.... dyrt anti-refleks behandlet kontrast glas, der skal overholde meget skrappe tolerancer, mht optisk forvrængning og urenheder i glasset.

Andre spørgsmål, så fyrer i bare løs.

mvh Jonas
Hi-Fi Klubben
Brugeravatar
Af drkoch
det kunne være klasse... håber flatpanels.dk slår til :)