Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hej, godt nytår til alle :D

Jeg står og skal købe nyt tv til stuen. Grundet vægplads, kan dette maks blive 49".

Budgettet er 10k, jeg vil som udgangspunkt helst have Sony eller Samsung. Jeg har haft kig på nedenstående skærme:

Samsung QE49Q7F (7k)
Samsung UE49NU8005 (7k)
Sony KD49XF9005 (8k)

Da jeg ikke har den store forstand på alt det tekniske, vil jeg meget gerne høre input til den bedste 49" skærm til under 10.000. :)
Alle tre er gode bud, men af de to Samsung er Q7 nok mere oplagt end NU8. XF90 har fordelen af zonestyring af lyset, hvilket giver en bedre HDR-oplevelse, men Android er ikke helt så velpoleret som Tizen - og fjernbetjeningen er heller ikke nær så lækker som Samsungs.

Opret venligst kun 1 tråd pr emne. Jeg sletter den anden. Grunden til at den ikke dukker op med det samme er, at du som førstegangs-poster skal godkendes af en moderator.
Tak for jeres hurtige svar! Den primære udfordring jeg har med Q7 er den der forholdsvis store connect boks (har fjernsynet monteret på vægen uden en tv stand under.

Er Adroid systemet i samsung meget dårligere end Tizen? Jeg kan godt se, at fjernbetjeningen ligner noget fra 10 år siden... Men det tænker jeg må være til at leve med.

Det vigtigste er at jeg får et tv med bedst muligt billede og brugerflade for de maks 10.000, som jeg har sat som budget.
Nej, så dårlig er Android systemet i Sony'en heller ikke - meget er et spørgsmål om smag og behag. Det samme gælder fjernbetjeningen. :)

Jeg er ganske tilfreds med mine Sony TV. :)