Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Jeg er på udkig efter et tv som er på 49-50 tommer. Jeg har svært ved at overskue markedet, så jeg håber nogen her kan hjælpe.

Jeg ser meget fodbold og vil også gerne have en god skærmkvalitet til når jeg ser film. Så det er vigtigt, at billedet ikke hakker på nogen måde.

Designmæssigt må rammen gerne være tynd og sort eller mørkegrå.

Budgettet er på maks 7000 kr.

Kan nogen af jer kloge folk hjælpe? :)
Hvis du har mulighed for at teste størrelsen med eks et stykke pap, så vil du nok opleve, at man hurigt vænner sig til størrelsen. Med mindre du kun ser Gurli Gris, så ville jeg bestemt ikke være bange for 55” i den afstand.
Af sunbao
henrik.nissen1 skrev:Jeg sidder ca 2,60 cm fra der, hvor det kan stå. Jeg har set på flatpanels tv-guide at det ikke skulle være et problem. Men har et 42 tommer nu og synes 55 virker lidt voldsomt...?
Køb du rolig b8 i 55 tommer har Ca 2.65 her og ser allerede muligheder i 65 næste gang. Havde 46 før 55 er skønt 65 kun måske for stort.
sunbao skrev:
henrik.nissen1 skrev:Jeg sidder ca 2,60 cm fra der, hvor det kan stå. Jeg har set på flatpanels tv-guide at det ikke skulle være et problem. Men har et 42 tommer nu og synes 55 virker lidt voldsomt...?
Køb du rolig b8 i 55 tommer har Ca 2.65 her og ser allerede muligheder i 65 næste gang. Havde 46 før 55 er skønt 65 kun måske for stort.
Nå, okay. Interessant. Du har ikke problemer med, at se billedet skarpt, hvis du fx ser ældre programmer som er lavet i 1080p eller 720p? Det er det jeg frygter lidt.
Lige i dette sekund er der ikke så mange tilbud på OLED, så skal du handle i morgen, så er det lidt sløvt med de gode tilbud. Billigste OLED koster 10.000 pt, så du må se på eks Samsung Q6 til 6000 kr.

Jeg ville nok se januar an og slå til hvis OLED kommer under 8000 kr.
Af henrik.nissen1
Torben Rasmussen skrev:Lige i dette sekund er der ikke så mange tilbud på OLED, så skal du handle i morgen, så er det lidt sløvt med de gode tilbud. Billigste OLED koster 10.000 pt, så du må se på eks Samsung Q6 til 6000 kr.

Jeg ville nok se januar an og slå til hvis OLED kommer under 8000 kr.
Elgiganten har faktisk et LG B8 OLED til 7777 kr. nu. Men er det værd at betale de ekstra penge i forhold til Samsung's Q6? Hvad ser du som den primære forskel på dem? Er det evnen til at vise sort bedre?
LG B8 til under 8000,- - så fås det ikke bedre til den pris!
Så glem alt om LCD TV, som Samsung Q6 og Sony XF9005 - de når slet ikke op i samme liga som B8'eren.
Og nej - 55" på den afstand er absolut ikke for stort! :)