Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af mesterbob
Hej

Skal have mig en ny fladskærm, men er desværre ikke lige inde i hvad der ligger derude af lækre skærme for tiden, så tænkte om i evt kunne lede mig i den rigtige retning....

Den skal helst være 42", kan godt trækkes til 46, men så skal der være en grund, så som at det er den bedste skærm, men kun kan fås i 46"... Skal ikke være mindre end 42"...

skal have fuld hd og 1-1 pixelmapping. Derudover ville indbygget dvb-c tuner også være lækkert, men absolut ikke en nødvendighed.

Fjernsynet skal bruges til 90 % aldmindeligt tv kiggeri, lige nu har jeg kun analogt signal, men får snart gravet fiber ind, så kommer der digitale kanaler. Ellers bruges den også til lidt dvd og en sjælden gang playstation 2.

Designet er ikke altafgørende, men billigt plastik er ikke velkomment i mit hjem..

Prismæssigt er jeg villig til at smide omkring 30 k efter den, men helst max omkring 20k. mindre er selvfølgeligt også ok, hvis der helt tilfældighvis er supertilbud et eller andet sted...

Har kigget på Sharp XD1E, og philips Aurea (kan ikke huske modelnummeret) hvad er der ellers der kan matche?

Håber i vil hjælpe.

Hvis der evt er skærme der kommer indenfor kort tid, som ville være super skærm for mig, så må i også gerne nævne disse.
Af TYBO
Hvis du skal have signalet igennem fiber er der ingen grund til digital tuner.

Det lyder lidt i mine øre at du har for mange penge.
Du kan snildt få et fedt TV der opfylder dine behove til ca. 10.000.
Af Joergner
De 2 du nævner er LCD skærme og begge har da også fået fine anmeldelser, men hvis du skal ha' et fjernsyn der virkelig batter, skal du have et plasma.

Hvis det SKAL være Full-HD, må denne næsten være det bedste bud.
42PZ700E:
http://www.hifipriser.dk/Products/Listp ... ?ID=391528

Men hvis du er villig til at ofre Full-HD, for at få det hidtil bedste billede på markedet, så tror jeg godt at jeg kan anbefale denne skærm.
4280XD:
http://hifipriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=387548

Det er de 2 eneste skærme, der har trukket priser fra Flatpanel.dk's award uddeling.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Vi anbefaler ikke 4280XD og den har ikke fuld HD. LX modellen fra Pioneer har fuld HD og prisen er en helt helt anden!

4280XD er en skrabet model af 428XD og har eksempelvis ikke nogen ISF kalibreringsmenu.
Af Joergner
Det er sq min fejl... Jeg glemte lige ikke, da jeg havde travlt med at lage underline under skal :)

Og man lærer jo noget nyt hver dag. Det er lidt mærkelige at 8XD er bedre end 80XD. Men 0'erne i Pana's series betyder vel at de er lidt bedre.

428XD:
http://hifipriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=387549
Af mesterbob
TYBO: Ja der er hlt sikkert også ok skærme til den pris, grunden til at jeg nævner en pris deroppe er simptlhen at jeg vil have et ordentligt tv. Jeg vil hellere give prisen for et ordentligt tv som jeg kan have glæde af lang tid fremover, end at give 6000 kr for et matsui skod tv. Men jeg skrev også at det gerne må koste mindre, så hvis du har nogle konkrete bud er de meget velkomne... :-)

joegner: Det skal helst være lcd, ved godt plasma giver bedre billede, men der skal være mulighed for at slutte computeren til. og vil ikke risikere burn in.

yakken: har du evt nogle forslag til tv?

ellers tak for besvarelser.
Af TYBO
mesterbob: Problemet er bare at alle de TV som er på markedet i dag er skod TV i forhold til de TV som kommer ud på markedet om få år.
Så hellere bruge 10000kr på et OK TV nu og så skifte det ud med et nyt TV om 3-4 år (Som sikkert er billigere end det vi ser i dag).

Min pointe er at ingen 42" TV i dag er 30k værd.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Det er jo et spørgsmål om hvad man mener der "for dyrt". Et TV til 10.000 kr. vil være "OK", men så agter du jo at skifte det ud igen om 3-4 år til endnu et TV der igen kun er "OK".

Næste generation vil altid være bedre, men jeg mener ikke at du kan generelisere så groft ved at sige at intet TV er 30.000 kr. værd.

Ja, Pioneers næste model vil være bedre end Kuro-serien, men hvis et Kuro TV giver dig det du kan definere som et godt TV og du vil betale prisen, så synes jeg ikke at 20.000 kr. for et 428XD er nogen dårlig pris.
Af TYBO
Yakken: Jeg er ikke enig med dig.
Hvis man er typen som vil have det fedeste så skifter man alligevel TV om 4 år...også selv om man har været ude og købe TV til 30000.

De nye TV er kun 1/10 del af tykkelsen af de TV som der er på market i dag og med en kontrast der er langt større og så er vi nok oppe i helt andre størrelser og de understøtter 4*HD.

Kender allerede nogen som har købt de 42" NON HD plasma for 3 år siden og de overvejer allerede at skifte nu da man kan få langt federe skærme til små penge....også selv om de gav tæt på de 30000kr for det dengang.

Og hvad sagde sælgeren til dem dengang...dette er en god invistering og den er fremtidssikret....MY ASS!!!
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Dit behov kan ændre sig og du kan synes at et nyt TV på 9 mm ser federe ud, men hvis TV'et lever op til dine krav, så er der jo ingen grund til at skifte det ud? Der er ikke noget der hedder "fremtidssikret", så man må forsøge at gøre sig klart hvad man tror ens brugsmønster vil være og så vælge derudfra.