Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af jesper.hedegaard
Hej Forum,

Skal have købt et nyt Samsung 55” tv. Har ikke andet i huset, så andre mærker er desværre ikke interessante ?

Det seneste er en 8000 model, som er ca. 3-4 år gammel. Hvad skal jeg købe for at få et der bedre, men uden at bruge en formue?

Har set meget på 8NU som er billig ( 6.000) og nok bedre end mine eksisterende, men kan det svare sig at købe Q7 eller Q8 og hvad får jeg ud af det?

Tv’et skal primært bruges til serier (netflix, viaplay mv) og fodbold. 2 tunere er must og gerne hurtigt navigering i de forskellige apps, guides mv.

Håber I vil give Jeres bedste anbefalinger.

Mvh Jesper
Af henrik.yde
Det ville være os en stor hjælp, hvis du skriver hvor meget du vil ofre på sagen. Men Q6 og Q7 er begge to gode bud til 5999,- og 7999,- Jeg kan også anbefale dig at læse div. tests her på siden.
Af jesper.hedegaard
Hej Henrik,

Tak for hurtig respons.

Jeg kommer ikke op og købe den dyre Q9, men Q8 til 10.000 er en mulighed, hvis det er det være ift. NU modellen.
Af henrik.yde
Ok, hvis du har 10000,- at købe tv for, så ville det her være et (super) godt valg:

https://www.power.dk/tv-og-billede/flad ... /p-877193/

Kan selvfølgelig godt se at du er inkarneret Samsung fan, og Q8 kommer meget tæt på Q9 i billedkvalitet. Q- modellerne generelt er noget bedre end NU-serien. Men målt på rå billedkvalitet er der altså ikke noget der slår den Sony. Så er det nævnt. Og ikke et ord mere om andre mærker. :D
Af henrik.yde
Ja, NU serien vil også være en opgradering fra dit nuværende TV, ikke mindst til Netflix og Youtube i 4K. Går selvfølgelig ud fra at dit nuværende TV ikke er 4K.
Af Grandahl
Q8 er noget af det bedste LED tv på markedet, og et stort skridt op billedmæssigt ift. NU serien. Det afspejler prisen også
Af Grandahl
Din nuværende model må vel hedde noget med HU eller JU, de havde nu også 4K.. Billedmæssigt vil de ikke være så langt fra den nuværende NU modelserie, den nuværende er selvfølgelig hurtigere med processor, nyere smart tv og lækker Remote One..

Q8 vil stadig være et solidt skridt op.
Brugeravatar
Af IT-Bruger
Bare husk, at der er to varianter af Q8...en Q8DN og en Q8FN. Førstnævnte har zonestyring, ikke den anden.
Af LBC
IT-Bruger skrev:Bare husk, at der er to varianter af Q8...en Q8DN og en Q8FN. Førstnævnte har zonestyring, ikke den anden.
Præcis. Det er tæt på svineri af Samsung at lægge modelnavnene så tæt opad hinanden. Det kan kun være for at gøre livet endnu sværere for folk der ikke går op i teknik, så de får sværere ved at købe det bedste tv til deres penge.
Af Grandahl
Hvorfor er det egentlig svineri? Synes altid det har været sådan.. De har hedet HU som året efter blev JU osv.

Sony hed sidste år XE og i år XF, jeg har svært ved at se forskellen
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Det er ikke helt samme problem. Der er der tale om generationsskifte. Med Q8FN og Q8DN er der tale om 2018-TV, men med helt forskellige egenskaber.
Af Grandahl
Jo det er rigtigt de er fra 18, men uanset mærke er der nærmest altid kun et bogstav eller tal til forskel på modellerne.. Der er ingen af dem der gør det nemt