Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hey alle.

Jeg er ret grøn i forhold til tv.

Det er derfor ret svært at finde rundt i alle producenternes termer.

Jeg er kort og godt på udkig efter det bedste tv jeg kan erhverve mig for max 6000 kr...

Hvad er vigtigt for godt billede ? Skal man gå efter HDR ? Hz ?

Har kigget på samsungs QE49Q6FN udelukkende fordi det er QLED... Og det har jeg hørt producerer et flottere billede end LED og LCD ... Salgstrick ? I dont know..

Vi bruger udelukkende tv til diverse streaming tjenester samt at se film.

Opsummering.

49 tommer ( ikke større )
Bedste tv til 6000!

På forhånd TAK for hjælpen!

Mvh
Mickey :)
Efter jeres behov kan jeg ikke se et bedre alternativ pt end den Q6 i selv har fundet frem til. Q6 er dog et LCD/LED tv, men bestemt et godt et af slagsen.

Q står blot for Quatum dot, der betyder det giver et øget farvemætning. Som du er inde på er der mange salgsfiduser.

Idag kan du ikke læse ud fra specs om det er et godt tv, fordi nogle tal er højere betyder ikke at det nødvendigvis er bedre.
Grandahl skrev:Efter jeres behov kan jeg ikke se et bedre alternativ pt end den Q6 i selv har fundet frem til. Q6 er dog et LCD/LED tv, men bestemt et godt et af slagsen.

Q står blot for Quatum dot, der betyder det giver et øget farvemætning. Som du er inde på er der mange salgsfiduser.

Idag kan du ikke læse ud fra specs om det er et godt tv, fordi nogle tal er højere betyder ikke at det nødvendigvis er bedre.

Tak for svar! Skal jeg lade være med at blive skræmt af de 60 hz ? Får jeg ikke langt bedre/flydende billede med 120 Hz ?
pas på når du ser tv ved siden af hinanden i butikker, du kan slet ikke regne med de indstillet ordentlig, det vil blive lotteri..

Jeg vil til enhver tid mene at Q6 er et noget bedre tv end XF85.

Det med Hz er også et kapitel for sig, læg ikke for meget i det. Der er en glimrende artikkel omkring Hz her på siden i øvrigt hvor man kan blive klogere på den del.

https://www.flatpanels.dk/fokusartikel. ... 1288865091