Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Jeg ved ikke hvor oplagt det er til tv-skærme, men jeg tror, at de gennemsigtige skærme kan bidrage på andre fronter. Da jeg besøgte LG Display i Korea for nogle år siden havde de en opstilling, hvor et vinduesglas havde en skærm ovenpå, som kunne vise grafik samt lukke af for lyset og således agere virtuelt gardin - eller bare lade lyset passere som normalt.

Rygtet går jo, at LG lancerer en sammenrullelige OLED tv-skærm på CES her om nogle uger. Der er mange muligheder i teknologien.
Af jng
Bevar mig vel. Det er jo lige så elendigt på Hyundai, som på en VW Arteon (gab!) til 800.000 kr. Visse andre [tyske] mærker projicerer infoen op på selve ruden, så der ikke skal køres et stykke plast fra Billig-Olsen op i synsfeltet.
Indlejring af et stykke LG-teknik det rigtige sted i forruden kan måske gøre teknikken endnu bedre?
Brugeravatar
Af bbplayer
Jeg har nu også HUD i min bil, dog selv installeret og det virker fint op på ruden om aften, om dagen, så burde jeg nok have lagt deres dimmer på ruden, som skulle gøre det klarere at se i dagslys. Men så meget mere kræver det ikke, at man skal have OLED skærme, jo når det koster gratis, ellers bliver det jo for dyrt at sætte i biler og så køber man bare ikke det.
Af jng
Det optiske system med linser, prismer og hvad ved jeg, der skyder infoen op på forruden eller plexiglaspladen fra Billig-Olsen er næppe gratis, men heldigvis kan den enkelte automobilproducent gøre, hvad den ønsker, og det skulle da ikke undre mig, hvis der engang (efter min tid) bliver indlagt "tv-skærme" i forruden, hvis køretøjet alligevel selv kan manøvrere. Sidstnævnte bliver næppe heller i praksis muligt i min tid...
Den klare ulempe ved rent faktisk at integrere det i forruden er jo, at den temmelig ofte går i stykker og skal udskiftes. Hvis man i dag skal give 3000 kr netto for en forrude, så vil en integreret HUD få prisen til at skyde hul i loftet. Så det skal nok forblive noget "ekstra" før regnestykket hænger sammen.