Til diskussion og snak om computerskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af MG
Og jeg undrer mig lidt. Enten er mine øjne fucked eller også er der rent faktisk noget i vejen med skærmen.

Lige for at tage det mærkelige: Når jeg forsøger at tjekke hvilket panel der sidder i den vha. Menuen, så har jeg ikke en "rubrik" der hedder Panel Info ligesom på de screenshots jeg ser rundt omkring på nettet. How come?

Noget andet er, nu når jeg sidder og bruger min explorer ser det nogen gange ud som om at når jeg sidder og kigger på det hvide, så er det ligesom om at det "pulserer", hvis man kan sige sådan. Findes der sådan en fejl eller er jeg bare stiv? :D
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Hvis du har tilsluttet din skærm via VGA så er dette med 100% sikkerhed grunden til at din hvide farve pulserer. Det er oftest dér man opdager forskellen på et analogt eller et digitalt signal.

Samsung har måske fjernet muligheden for at se panelinfo uden videre, hvilket jeg ikke kan bebrejde dem. Er du tilfreds med billedet? Hvis ja, hvorfor så gå op i hvilket panel der sidder i?
Af MG
yakken skrev:Hvis du har tilsluttet din skærm via VGA så er dette med 100% sikkerhed grunden til at din hvide farve pulserer. Det er oftest dér man opdager forskellen på et analogt eller et digitalt signal.

Samsung har måske fjernet muligheden for at se panelinfo uden videre, hvilket jeg ikke kan bebrejde dem. Er du tilfreds med billedet? Hvis ja, hvorfor så gå op i hvilket panel der sidder i?
Jeg er mere end tilfreds med billedet, det var bare ren nysgerrighed du ved :) Og det var bare spøjst at de havde fjernet det panel info :)

Jeg har den tilsluttet DVI, så det kan ikke engang være det :(
Af MG
Og nu lagde jeg også mærke til det da jeg spillede CS. Det blinker meget svagt. Det er ikke skærmen der tænder/slukker blinker, men mere en form for pulserende blinken.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Baggrundsbelysningen blinker rent faktisk på en TFT skærm, men frekvensen er så høj at du ikke skulle være i stand til at se det. Har du evt. mulighed for at få en ekstra uafhængig mening ind over? Hvis andre også kan se denne blinken, så kan det jo være at belysningen er defekt.

Har du forsøgt at sænke brightness? Ofte er denne sat meget meget højt og hvis skærmen eksempelvis kan vise 400 cd/m2 så er det en god idé at skrue meget ned for lysstyrken. Jeg benytter selv 150 cd/m2 hvilket er ret højt - normalt kalibrerer vi efter 120 cd/m2 og måske endda lavere.
Af MG
yakken skrev:Baggrundsbelysningen blinker rent faktisk på en TFT skærm, men frekvensen er så høj at du ikke skulle være i stand til at se det. Har du evt. mulighed for at få en ekstra uafhængig mening ind over? Hvis andre også kan se denne blinken, så kan det jo være at belysningen er defekt.

Har du forsøgt at sænke brightness? Ofte er denne sat meget meget højt og hvis skærmen eksempelvis kan vise 400 cd/m2 så er det en god idé at skrue meget ned for lysstyrken. Jeg benytter selv 150 cd/m2 hvilket er ret højt - normalt kalibrerer vi efter 120 cd/m2 og måske endda lavere.
Efter hvad jeg kunne se, så var det et program som fulgte med skærmen der gjorde det. Jeg prøvede at afinstallere det, og så har det ikke været der siden. Åndssvagt =)