Til diskussion og snak om computerskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af coolcom
Hey.

Jeg har lige modtaget og tilsluttet min nye 226BW.
Den virker god, men i når jeg vil se film bliver billedet meget "grynet".

http://peecee.dk/upload/view/88442

(Billedet er gjort mindre, og derfor bliver det lidt værre når den kommer op i fuld størrelse)

Er det fordi jeg ikke har indstillet den korrekt eller er det baere sådan ved fladskærme?.

Vil dette ændre sig hvis jeg havde en 20" i stedet?
Af MG
coolcom skrev:Hey.

Jeg har lige modtaget og tilsluttet min nye 226BW.
Den virker god, men i når jeg vil se film bliver billedet meget "grynet".

http://peecee.dk/upload/view/88442

(Billedet er gjort mindre, og derfor bliver det lidt værre når den kommer op i fuld størrelse)

Er det fordi jeg ikke har indstillet den korrekt eller er det baere sådan ved fladskærme?.

Vil dette ændre sig hvis jeg havde en 20" i stedet?
Er det film fra DvD eller "de andre"? :D

Jeg har denne skærm også og ja, det ser grynet ud når man sidder 30-50 cm fra skærmen. Men som ved enhver anden fladskærm, bør man ikke sidde så tæt på og se film imo :)
Af coolcom
Både DVD og "de andre" :D

Men vil det ændre sig på en 20"?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Der er ingen billedbehandling indbygget i skærmen, så det du ser er skabt af dit grafikkort. Det er ikke skærmens skyld.
Senest rettet af Torben Rasmussen 04 jan 2008, 23:16, rettet i alt 1 gang.
Af coolcom
Så der er ingen forskel på om man ser film på en 20" eller en 22" skærm?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Nej, ikke ud over at 22" skærmen er større. Der kan være forskel på skærmene imellem, men det vil også gøre sig gældende i alle andre situationer end lige præcis film. Så længe de to skærme har samme type panel, hvilket vil sige TN, så er der ikke noget der taler for enten 20" eller 22" til filmbrug ud over størrelsesbetragtninger generelt.
Af coolcom
Ok :D

Det var fordi jeg var i tvivl om jeg skulle have en 20" eller 22", og et af kriterierne var at den skulle være god at se film på.
Men når det nu er det samme på dem begge beholder jeg denne her :)
Af coolcom
Kan man på en eller anden måde reducerede de grynede områder ved at indstille skærmen på en anden måde?

Eller måske med noget eksternt software?
Af kras
Jeg har også lige fået en 226bw med S panel, og har ingen problemer med den. TV og video står fint og klart. Det kan være dit grafikkort. Hvilket kort har du ??
kras
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Skærmen kan ikke kompensere for de artefakter der kommer i dit TV signal eller dine film. Det må du have noget software til at klare.
Af coolcom
Jeg har et 7900 GTO

Hvilke software kan klare det?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Det skal nok være softwaren til dit TV kort eller din DVD afspiller der gør det.
Af kras
Jeg tror heller ikke det er skærmen. Hvilken version nvideo driver har du installeret, og hvilket TV-tuner kort og program bruger du. Jeg har en analog tuner og en digital tuner DVB-T. Selvfølgelig er der et bedre billede på det digitale kort. Til den analoge tuner bruger jeg DSCALER software, det er godt nok ikke til Vista, men fungerer upåklageligt. Til den digitale bruger jeg et program der hedder Jukebox, det fulgte med tuneren. Jeg har finindstillet min skærm men Nvidia Tune programmet. Det er forøvrigt et 8800 gts kort jeg har i min PC, og efter menge eksperimenter med forskellige drivere 169.25 og 169.28 er jeg gået tilbage til 163.75 som efter min mening er den bedste til min maskine.
Af Rene25
Hej

Har også lige fået min 226BW "S" model(skiftet fra en 19 crt) og syntes godt nok ikke den er så god som folk siger, den er god til spil/web osv, men når jeg sidder en film på bliver det godt nok meget grynet.