Til diskussion og snak om computerskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hejsa

Modelnavn bagpå: 931C (R) C

Godt/Dårligt panel?

Jeg ved godt det efterhånden ikke er en ny skærm længere, men jeg har stadig problemer med min 931C. En ting som trailing driller, dette ses allerede tydeligt bare på min baggrund i windows.

http://www.go2shop.dk/931c1.jpg

Et andet problem er det jeg selv kalder "ghosting". Da jeg gamer en hel del FPS spil er dette ret irriterende. Jeg har fundet ud af at denne ghosting kan nedsættes ved at slå "RTA" fra på skærmen, men dette skal man gøre hver gang man tænder den og desuden afhjælper det ikke problemet fuldstændig! Kan man ikk sætte den RTA til en fast indstilling?

Et par andre spørgsmål. Kan man idag få TFT skærme som kan levere højere opdateringshastighed end de 60HZ? Hvis ikke, hvor lang tidshorisont er der mon så på hvornår der kommer nogen som kan?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
931C har et TN panel og hvis man skal dømme ud fra tidligere modellers betegnelser, så står C'et for CMO (Chi Mei Optoelectronics). Om det er godt eller skidt er svært at sige. Hvis det virkelig ER fra CMO, så kunne det dog godt være grunden til dine problemer.

Det du viser på billedet er banding og det kan måske afhjælpes hvis du prøver en anden farveprofil, som skærmen nok har i en af sine menuer. Det kan muligvis også afhjælpe det slør du oplever.
Af smithzorr
Okay. Der var engang en tråd på forummet hvori en person havde pastet sine indstillings data på skærmen (blue, green, red, brightness og contrast), men den ser ikke ud til at være her længere.
Hvis der er nogen som har en skærm magen til min og har success med en indstilling, så må de meget gerne smide deres indstillings data herind! :)

Nogen som har svar på det med om der er tft skærme som kan køre over 60 hz?

Tak!
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Du kan ikke få en skærm der opdaterer ved mere end 60 Hz. Det er den begrænsning som den interne elektronik har i dag og selvom der er nogle producenter der har leget med andre frekvenser, så kan skærmen ikke modtage data ved mere end 60 Hz - den gætter sig bare til de sidste frames hvis den eksempelvis kørte ved 100 Hz. Dvs. ligemeget hvad, så får du ikke gavn af det i spilsammenhænge, for du kan stadig kun sende 60 Hz til skærmen.
Af smithzorr
Okay, så er CRT den eneste mulighed pt. ?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Ja.