Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

henrik.yde skrev:Tja, alle 3 er gode bud, og panelerne er de samme, da der kun er en producent af OLED paneler, nemlig LG. Personligt havde jeg nappet Sony eller Philips, som jo er Android TV, og dermed en god garant for fremtidige opdateringer. Billedmæssigt vil der ikke være nogen kæmpe nævneværdig forskel.
Men vil jeg få brug for hvad et Android tv kan? Jeg har et Nvidia Shield og alt går gennem den. Plex, YouSees Tv App, Netflix etc. Jeg ejer ikke en kabeltv boks, så jeg kommer aldrig til at bruge selve tv interfacet.
henrik.yde skrev:Det kan du jo kun selv svare på. Android bliver løbende opdateret, det gør webOS ikke.
Når du skriver opdateret, betyder det så også opdateringer til selve billedkvaliteten? Laver de også den slags opdateringer efter launch af tv?
henrik.yde skrev:Sony og Philips er "flinke" til at opdatere deres TV, både hvad angår Android og andre opdateringer. F.ek.s er Android 8.0 Oreo på vej til at blive udrullet.
Men så vidt jeg kan læse, så er Android meget hakkende og langsomt og har vist alle dage været det? På Tv altså. Skulle Oreo ændre ved det?
Ikke på mit TV. Det kommer også an på hvilken processor der sidder i TVet. Ja, Oreo til TV skulle efter sigende være en hel del bedre end tidligere versioner. Du kan jo prøve at "google" det, eller måske læse artikler her på Flatpanels om emnet.

https://www.flatpanels.dk/nyhed.php?sub ... 1536051562
Jeg ville ha valgt efter tilbudet.. Dog nok mellem af8 og C8.. jeg er nok mest til LG, den er noget hurtigere i kanalskift, smart tv, opstart og det der.. Oreo gør intet her, den nye Sony AF9 skulle være lidt hurtigere, den er dog også noget dyrere..
Grandahl skrev:Jeg ville ha valgt efter tilbudet.. Dog nok mellem af8 og C8.. jeg er nok mest til LG, den er noget hurtigere i kanalskift, smart tv, opstart og det der.. Oreo gør intet her, den nye Sony AF9 skulle være lidt hurtigere, den er dog også noget dyrere..
Kanalskift og Smart TV bliver dog ikke aktuelt for mig.
Med en Shield tilkoblet må du veje de øvrige fordele og ulemper mod hinanden.
LG og Sony har Dolby Vision, hvor Philips har HDR10+.
Philips har AmbiLight (om det er et plus eller minus må du afgøre)
Sony har den bedste lyd.
Philips har den bedste Remote (som du så nok ikke agter at bruge tænker jeg) og Sony har så afgjort den ringeste
Sony har lavest peak lys, LG har højeste
LG har laveste input lag, Philips har højeste

Der er mange ting der kan veje på vægtskålen.
Af PF
Torben Rasmussen skrev:Med en Shield tilkoblet må du veje de øvrige fordele og ulemper mod hinanden.
LG og Sony har Dolby Vision, hvor Philips har HDR10+.
Philips har AmbiLight (om det er et plus eller minus må du afgøre)
Sony har den bedste lyd.
Philips har den bedste Remote (som du så nok ikke agter at bruge tænker jeg) og Sony har så afgjort den ringeste
Sony har lavest peak lys, LG har højeste
LG har laveste input lag, Philips har højeste

Der er mange ting der kan veje på vægtskålen.
Ja, det må man sige. Men ja, jeg har min Shield remote og udover det en Harmony. Jeg har også et anlæg og sub tilkoblet receiver, så jeg får heller ikke brug for lyden fra Tv´et. Hvad betyder peak lys? Skal det være højt eller lavt? Input lag er det man går efter ved f.eks. når man skal se sport på tv, ikke?
Ikke for at lokke dig væk fra OLED, men tjekkede du indstillingerne på XF90? Forkerte indstillinger kan gøre rigtig meget skidt ved alle tv....

Men bortset fra det, så handler input lag om responstiden når du tilslutter f.eks. en konsol. Peak lys handler om hvor meget lys den maximalt kan lave.

Du nævner et sted at du ser meget fodbold og i så fald vil det jo være oplagt at vælge Sony OLED, da de er de bedste på denne front...
PF skrev:Nej, jeg skal betale næsten 17 for Q8DN. Jeg må ærligt indrømme at min tanke var, at hvis jeg var oppe i de beløb, så ville jeg tage et OLED.
Som tidligere skrevet så kan du regne med at et Q8DN falder med 4-5000 lige efter jul.
Hvis det bliver bedste tv til prisen, så er det bare at gå standby og vente til juledage er ovre og slå til.
Har også ladet mig fortælle at et Q9FN kommer ned i 17-18000, men det er stadig mange penge og langt over dit budget.

Selv går jeg og venter på at et Q9FN kommer ned i 15000 eller 10000 for et Q8DN og kan sagtens vente til foråret 2019.
Alternativt så har jeg også tålmodighed til, at vente til Samsung 2019 modellerne blive præsenteret, så en evt fortrydelse undgås, hvis 2019 modellerne falder gevalddigt i pris ifht 2018 priser eller hvis Samsung kan præsentere noget sensationelt O_O

Glædelig jul og held og lykke med jagten :)
Beckham skrev:Ikke for at lokke dig væk fra OLED, men tjekkede du indstillingerne på XF90? Forkerte indstillinger kan gøre rigtig meget skidt ved alle tv....

Men bortset fra det, så handler input lag om responstiden når du tilslutter f.eks. en konsol. Peak lys handler om hvor meget lys den maximalt kan lave.

Du nævner et sted at du ser meget fodbold og i så fald vil det jo være oplagt at vælge Sony OLED, da de er de bedste på denne front...
Nej det prøvede jeg ikke. Jeg havde ikke lige Flatpanels test i hånden, men jeg burde nok tage ind og stille lidt på det.
IT-Bruger skrev:
PF skrev:Nej, jeg skal betale næsten 17 for Q8DN. Jeg må ærligt indrømme at min tanke var, at hvis jeg var oppe i de beløb, så ville jeg tage et OLED.
Som tidligere skrevet så kan du regne med at et Q8DN falder med 4-5000 lige efter jul.
Hvis det bliver bedste tv til prisen, så er det bare at gå standby og vente til juledage er ovre og slå til.
Har også ladet mig fortælle at et Q9FN kommer ned i 17-18000, men det er stadig mange penge og langt over dit budget.

Selv går jeg og venter på at et Q9FN kommer ned i 15000 eller 10000 for et Q8DN og kan sagtens vente til foråret 2019.
Alternativt så har jeg også tålmodighed til, at vente til Samsung 2019 modellerne blive præsenteret, så en evt fortrydelse undgås, hvis 2019 modellerne falder gevalddigt i pris ifht 2018 priser eller hvis Samsung kan præsentere noget sensationelt O_O

Glædelig jul og held og lykke med jagten :)
Og det ville også være et rigtig godt tilbud, men hvis du kigger på det her billede fra Flatpanels test
Samsung_Q8DN_large_31.jpg
Samsung_Q8DN_large_31.jpg (390.55 KiB) Vist 2200 gange
så synes jeg at det ser ret voldsomt ud og det ville jeg slet ikke kunne holde ud at se på.