Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hej,

På Samsungs hjemmeside nævner Samsung fordelen ved at købe et ikke-parallelimporteret fjernsyn. (http://www.samsung.com/dk/products/tv/l ... _tv_dk.pdf)

F.eks. tilbyder Samsung Nordic ombytning af fjernsynet ved bare én pixelfejl og henteservice (>32") på kundens adresse ved reparation.

Disse garantier/services vil jeg mene er en service som er udover vores normale 24 måneders reklamationsret.

Er der nogen som ved om Elgiganten, Fona og Merlin´s Samsung fjernsyn er fra Samsung Nordic eller om de er parallelimport? Det skal jo lige tages med i betragtningen når man køber...

Mvh.

Martin
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Umiddelbart burde de butikker du specifikt nævner her benytte sig af Samsungs Danmark når de køber ind, men der findes også fysiske butikker der har importerede TV, såsom Tape Connection.

Det sikreste er nok at spørge sig for når man er i butikken.
Af Donner
Ifølge visse fladskærms leverandører får merlin ikke fladskærme fra Samsung Nordic og det har jeg fra en meget troværdig kilde
Brugeravatar
Af Andromedia
Så vidt jeg ved så er det samsung nordic hvis model navnet ender på bdx. Feks: 40le86bdx. De parallelimporterede hedder bare 40le86bd.
Brugeravatar
Af Andromedia
Glemte lige: Spørgsmålet er jo så om der også er 100% pixel garanti på de Samsung TV som er bliver solgt i resten af Europa.. ;)
Af MartyDK
Fandt ud af idag at det ikke er nok at produktet ender på BDX, det skal udover produktbetegnelsen hedde /XEE for at falde under Samsung Norden´s "ekstra" garanti.

Dvs. f.eks. LE32S86BDX/XEE

Mvh.

Martin

PS. Jeg fik verificeret at Elgigantens er med /XEE
Af Nick_S
Merlin handler mig bekendt med Samsung Nordic. De handler dog ikke med Samsung Danmark og må derfor købe deres Samsung modeller via tyskland istedet.