Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Gromit
Får du en forsendelse fra en ansvarlig leverandør - som ved 1. sortering - (uden buler og hakker i den originale emballage, samt den indvendige originale flamingo er intakt, så er du godt på vej til en glad berigelse.

Er, det omvendte tilfældet, så kan det blive en lang juridisk kamp, hvor dokumentation skal være knivskarp!

PS.
Dette forum og dens medlemmer er primært til for, at hjælpe hinanden på bedste vis, rådgive hinanden og i enhver henseende oplyse om de bedste køb, samt de forbrugermæssige rettigheder - upåagtet hvorvidt produktet ikke stemmer overens med det fra producentens annoncerede fakta sheet - og upåagtet af medlemmernes forudfattet holdninger til den enkelte producent.

Her skal være plads til alle...!!!

Bedste (jule)hilsner, :)
Senest rettet af Gromit 09 dec 2018, 00:58, rettet i alt 4 gange.
Brugeravatar
Af bbplayer
IT-Bruger skrev:Måske er det på tide, at en admin træder ind....?

Glædelig jul til jer alle :)
Helt enig, person hetz hører til i børnehaven og andre forums, her er der normalt ikke plads eller behov for at være nedladende men det er da bevist nu at nogle brugere har behov for at smide lidt snavns af sig og gøre sig klog på det hele.

Og en glædelig jul ti dig.
Af Bond
dktipe skrev:
bbplayer skrev:
dktipe skrev:Hej vil også gene høre om erfaringer med et let buet panel. Mit nye Sony AF8 har det også, er i tvivl om jeg skal returnere pga det eller leve med det.
Følger du Gromit's antagelser, så har du fået en brugt skærm, og den skal bare retur, fordi har fået en retur vare.
Ja det kan jeg se. Er dog 99 % sikker på at min var helt ny at dømme ud fra indpakning osv. Men kunne da godt tænke mig at høre om det er “normalt” OLED paneler i 65 tommer kan være let buede pga produktions teknikken. Eller jeg har været meget uheldig.
Var first mover på en LG OLED 65E og den buer, ikke lige så meget som et curved men det er helt tydelig og faktisk helt normalt.
Min var 100% helt ny. Efterfølgende blev der sendt billeder til LG og til et service center, på det tidpunkt havde de aldrig set et 65 OLED i deres service center.
Any way når dit tv har været tændt i et stykke tid, så er det rettet sig ud og er helt flat. ;;) Det er endnu være, eller ser endnu være ud på en 77" :s
Jeg har set buer på LG, Philips og også en ganske ganske svag bue på AF9. Den værste vi har set er dokumenteret i en af anmeldelserne. Jeg mener det var en af LGs, som næsten havde et knæk. Mht levering, så kan jeg afsløre at vi med LGs modeller modtager dem i en flightcase, så de er pakket ekstra grundigt ind.

Med så tynde paneler så tror jeg ikke I skal forvente at dette er unormalt. Så kan I bytte og klage hvis I vil, men det ændrer næppe på ret meget.
Af briankdk
bbplayer skrev:Dine 1080p op til TV har intet med mus ikke reagerer optimalt, du skal ændre HZ før det virker uafhængigt af opløsningen. Her er det samme problem på en tv skærm til pc, når jeg kører 24/30hz , så bare få sat den korrekt på nvidia så er problemet væk. Og nej, hvis du gør det pga film, så er det vel fordi din afspiller ikke kan "match hz" som ATV og andre Android enheder som har den funktion i kodi.

Hvis dette ikke er fra en UHD afspiller eller afspillet fra APP på tv, så burde du allerede kende synderen, og dit mus problem afslører lidt :)

Det er rigtig synd at give tv skylden for din opsætning af enheder på tv, som din Nvidia der ikke er tilsluttet korrekt, så kom igang med at sætte den op, og find en app på nvidia som virker, og ikke noget som får billede til at hakke og te sig, det er klart dine apps er ikke det rigtige du skal bruge.
1. det er alle enheder der er sat til der hakker:

Nvidia shield
Playstation 4 PRO
Helt ny bærbar til 17.000 kr
Boxer TV boks

Så du mener altså at alle disse enheder ikke kan finde ud af at tilslutte sig uden at hakke ?

2.
De hakkede meget mindre FØR opdateringen af firmware

3. ALT det udstyr var sat til mit samsung plasma 51" FØR blackfriday og fungerede upåklageligt.

4. Jeg har reinstalleret alle enhederne (shiled og Playstation pro) til fabriks indstillinger for at være sikker på der ikke var nogele settings fra det samle setup der fulgte med over og lavede vrøvl.

5. Der er skiftet ALLE kabler, så altså helt nye 4K HDMI kabler mellem alle enheder der er tilsluttet tvet.

6. har sat 2 andre TVer til på udstyret (sønnes 51" og min egen 50" fra soveværelser) og INTET hakkeri.

7. Jeg er altså ikke helt novice til dette - har streamet til mit udstyr mindst de sidste 13-14 år.

Så mit håb var at andre enten kunne hjælpe med en løsning på problemet, ELLER at andre kunne sige "jeg har samme tv og har opgraderet til seneste firmware og har (eller har ikke) samme problem
Af briankdk
bbplayer skrev:@Basto
Skade? Du mener nok mere Fejl 40 der, og så er power skadesfri.

Man får ikke 2 skærme sat op og har samme fejl, og når man ikke har fejl på sine streams(apps) eller på almindelig tv. Så burde noget virkelig ringe, og fortælle ind at ens enheder tilsluttet er årsagen og ikke tv, bare fordi..

øøøøhhhhhh det er ALT udstyr som bliver sat til i HDMI portene der hakker.

Nvidia shield
Playstation 4 PRO
Helt ny bærbar til 17.000 kr
Bokser TV boks

Og det er uanset om det er streaming i 1080p eller om det er 4K

Det eneste der ikke hakker er det som bliver afspillet direkte fra TV'ets egne services.

Og glemmer du iøvrigt at de 2 tver har byttet om på hvad "ultra deep colour" er - så helt styr på deres shit har LG åbenbart ikke....)?

Og det blev transporteret de 500 meter fra power til min bopæl i en varebil, som kørte 50 km/t, og vi åbnede kassen meget forsigtigt og kunne med det samme se (UDEN at på nogen måde røre eller løfte tvet), at det var bukket i det ene hjørne - så mit bud er at det er den der har calibreret TVet, som har bukket hjørnet og sat det ned i kassen i håbet om at den der fik det ikke opdagede det (Det er meget lidt bukket, men nok til at vi med det samme så det)
Brugeravatar
Af bbplayer
briankdk skrev:øøøøhhhhhh det er ALT udstyr som bliver sat til i HDMI portene der hakker.
I din forklaring springer du hurtigt hen over mange forklaringer.

- Har du ændret på billede profiler, brugt forskellige i dint test, sat dem til PC mode, når du kører pc osv..
- Har du selv lagt nyeste software på tv før du bruger det. Ved du sikkert at begge skærme havde samme firmware, eller? Du skriver intet om dette.
- Har du tænkt på om det som skrives i tråden omkring bøjning kan være sandt eller skal forretningen være synderen?
- Er du sikker på dine tilslutninger er tilsluttet med korrekt opløsning og hz
- Har du bekræftet din bærbar kan køre 60hz, da mange laptops stadig kun klarer 4k opløsning i 30hz.
- Har haft OLED før? (Dine antagelser kan være opsætning og en erfaring fattigere)
Af briankdk
bbplayer skrev:
briankdk skrev:øøøøhhhhhh det er ALT udstyr som bliver sat til i HDMI portene der hakker.

- Har du ændret på billede profiler, brugt forskellige i dint test, sat dem til PC mode, når du kører pc osv..
- Har du selv lagt nyeste software på tv før du bruger det. Ved du sikkert at begge skærme havde samme firmware, eller? Du skriver intet om dette.
- Har du tænkt på om det som skrives i tråden omkring bøjning kan være sandt eller skal forretningen være synderen?
- Har du bekræftet din bærbar kan køre 60hz, da mange laptops stadig kun klarer 4k opløsning i 30hz.
- Har haft OLED før? (Dine antagelser kan være opsætning og en erfaring fattigere)
Det meste af det du spørger om er besvaret i mine opslag. (Og isærdeleshed det som er relevant )
Dit opslag bærer mere præg af at du forsøger at forsvare at dine opslag er baseret på at du tydeligvis ikke havde læst mit indlæg inden du gik amok i tråden
Brugeravatar
Af Pede8000
Du har sat "tru-motion" til off, ikk? Der er vist også noget som hedder motion-pro, den skal også slåes fra. Håber det hjælper!
Brugeravatar
Af bbplayer
briankdk skrev:
bbplayer skrev:

Det meste af det du spørger om er besvaret i mine opslag. (Og isærdeleshed det som er relevant )
Dit opslag bærer mere præg af at du forsøger at forsvare at dine opslag er baseret på at du tydeligvis ikke havde læst mit indlæg inden du gik amok i tråden
Inden du fandt hakkeri i alle dine udsagn, nej!

Læg godt mærke til andre skriver det samme, jeg har bare summeret , når du ikke besvarer dem som skriver.
Af Supergris
Er denne tråd død?
Blev der fundet en løsning på problemet med hakken?
Umiddelbart lyder det som om, der ikke er valgt "Adjust Display Refresh Rate" under KODI, men det lyder underligt, en opdatering vil ændre billedet så markant, som det lyder til...

Mht. buler/bøjninger på nye skærme, så giver det næsten sig selv, det kan forekomme, når man tænker på, hvor tynde de er blevet.
Ofte vil de rette sig selv ud, når skærmen har opnået driftstemperatur, da materialerne giver og trækker sig, afhængig af temperaturen...