Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hejsa,

Som jeg forstår det har mit tv en indbygget DVB-T tuner. Jeg har forgæves forsøgt at finde ud af om TDC kabel tv (eller idag YouSee), sender i DVB-T??? Skal man virkelig ud og have en DVB-C tuner ?? Og hvorfor er det så svært at opsnappe en DVB-C tuner... Stort set alle dem jeg har fundet (Hifipriser.dk) er DVB-T tunere... Hvem vil købe en DVB-T Tuner, hvis der bliver sendt i DVB-C ???

Er der på ingen måder jeg kan modtage DR1, DR2 og TV2 i digital kvalitet, uden at skulle købe TDC's lort... Eller en digital tuner til 300 kr i bilka??

Help!
:s
Brugeravatar
Af azrael
Det er ganske simpelt. Langt de fleste bliver taget ved næsen. De hører/læser DVB-T og "digitalt tv", og så ikke længere. DVB-T er *kun* til digitalt tv via egen antenne. Hvis du *kun* ønsker at se (p.t.) DR1, DR2 og TV2, så er en DVB-T tuner nok, sammen med en antenne. Men så får du ikke set evt. kabeltv.
Af teamet
Hvis du går på den blå avis eller lignende og søger på selector, så finder du en del.. TDC kalder deres dvb-c tunere for selector.
Af agh100
Tak for hjælpen.. Selvom det er en lidt kedelig meddelse... Det anede mig at det var sådan noget.. :((
Brugeravatar
Af melen
Flere antenne foreninger sender faktisk DVB-T på kabel. F.eks. kan jeg modtaget DVB-T hos Skanderborg antenne forening på kabel.

8)