Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af M.Rogne
Ja, først må i egentligt undskylde denne post. Jeg kan nemt se at de bliver post nummer 12952 i rækken af spørgsmål om "hvilken skærm skal jeg købe.". Men til gengæld er det jo også sådan at når man skal ud og købe noget dyrt, vil man gerne undgå at købe noget man fortryder.
Min situation er lidt sådan at jeg skal have købt et nyt fjernes, efter at være blevet grundigt træt af at se på mit monstrum af et 32" CTR, og jeg leder derfor efter en 40" LCD til omkring de 10.000.
Min sidde-afstand til skærmen er omkring 1.5 meter, plus minus en lille smule. Maksimalt to meter, minimalt en. Min egen, umidelbare fornemmelse er at en skærm fra Samsungs M87 serie ikke ville være et dårligt bud. Hvor vidt Full HD er effektivt i mit tilfælde er jeg stadig ikke sikker på. Det er dog, fra mit synspunkt, en pæn skærm.
Film bliver primært kørt over computeren, eller fra DVD. Den indbyggede lyd i skærmen har ikke noget særligt at skulle have sagt, da jeg alligevel kører lyden over mit anlæg.

Så det jeg ville høre er om der er nogen der har personlige oplevelser med 40" versionen af M87, eller eventuelt en skærm fra en anden fabrikant, etc.
Af klog_joe
Jeg regner med at modtage m87'eren i 40" enten torsdag eller fredag og jeg har omkring 2 meters sideafstand. Jeg skal nok skrive hvad jeg synes om det når det kommer, men indtil da kan jeg anbefale at søge lidt rundt på forummet, da M serien er blevet ret meget omtalt herinde (hovedsageligt positivt efter hvad jeg har læst)
Af M.Rogne
Would be lovely if you'd let me know. :)
Out of curiousity, where did you buy it? I think laptops.dk sells it, but I also know multimedia world does. Sorta considering the later, since it's close by, and I have bought plenty of stuff there before.
Af klog_joe
Jeg bestile den hos laptops.dk og so far - dog uden at have modtaget varen er jeg meget tilfreds. Tv'et blev sendt samme dag jeg bestilte og deres support er let tilgængelig. Men det er jo så også det eneste jeg kan bedømme dem på indtil nu :)
Af Donner
Sidde-afstanden på 1,5 M er for tæt på... Som fingerregel 10" 1 M , 20" 2 M Osv. Specielt når vi snakker Lcd skærme.