Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Når jeg tænder for tv og mit Apple TV 4K ser farver totalt blege ud. Problemet opstår næstet hver gang og jeg skal så sætte tv til en anden HDMI udgang og så sætte det tilbage igen og så ser det hele fint ud. er i tvivl og det er tv eller Apple TV der er skyld i problemet da jeg også har et Philips LED 7272 med et Apple TV 4K tilsluttet hvor der sker lidt i samme stil, her bliver billedet bare totalt lyst.
Har du prøvet at slukke ATV og bare tænde den igen, når tv allerede er tændt? Går det så galt?
Du kan vel udelukke enten A eller B, ved at det ikke sker hvis du slukker/tænder ATV og intet sker, så kan det være tv som fejl detekter ATV som HDR signal?

Så, modsat sluk tv og lad ATV forblive tændt, slukker den, så få slået simplink fra mens du tester, så den ikke slukkes af tv't.
Læs min anmeldelse af 803’eren - jeg nævner det også deri. Det er en fejl i ISF profilen. Det kan fikses midlertidigt ved at skifte til en non-ISF-profil og tilbage igen.

Jeg har rapporteret fejlen til TP Vision.
Det skal jeg ikke, hvis jeg bare skifter til anden kilde og sætter tilbage lige efter så ser alt ud som det skal og det samme gælder mit Philips led tv, der er det også kun på hdmi til Apple TV 4K der er problemer. Der er aldrig noget på den indgang hvor min Xbox One X er tilsluttet.