Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af SilverLine
Hey forum....

Jeg skal til og have fladskærm, og havde egentlig besluttet mig for en 40" samsung skærm fra M serien, har haft et til låns fra ekspert, og efter jeg fik leget en del med indstillingerne, fik jeg et fornuft billede frem synes jeg. Men nu er jeg blevet lidt i tvivl, synes der er mange der anbefaler panasonic i stedet for. Men synes de har så mange forskellige model navne, så ville hører om hvad i ville anbefale, og gerne med det fulde modelnavn, så jeg kan finde ud af det :-)
Størrelsen skal ligge på omkring 40", vi har ca. 2,5meter fra sofa til fjernsyn. Jeg ville meget gerne kunne kører 1080p opløsningen. Vores antenne tilslutning er fra yousee.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Hvis du har været tilfreds med det TV du havde på prøve, så kan jeg kun anbefale dig at købe det! Om det er fuld HD eller ej er derimod ligegyldigt - det er TVet alt for lille til alligevel.

Hvis du vil se på Panasonics modeller, så er 720p modellen Panasonic 42PX70E (måske med et EA i stedet) eller PZ70E (eller EA). Hvis du vil have en model med flere tilslutningsmuligheder og bedre højttalere så er det samme modeller bare med 700 i stedet for 70.
Af SilverLine
yakken skrev:Hvis du har været tilfreds med det TV du havde på prøve, så kan jeg kun anbefale dig at købe det! Om det er fuld HD eller ej er derimod ligegyldigt - det er TVet alt for lille til alligevel.

Hvis du vil se på Panasonics modeller, så er 720p modellen Panasonic 42PX70E (måske med et EA i stedet) eller PZ70E (eller EA). Hvis du vil have en model med flere tilslutningsmuligheder og bedre højttalere så er det samme modeller bare med 700 i stedet for 70.
Men mener du også at jeg får et bedre fjernsyn for pengene ved at vælge panasonic frem for samsung ?? Udseenet tæller også en del, og hvad jeg kan se på de lidt dårlige/sparsomme billeder der er af panasonic skærme, tager de sig ikke lige så godt ud ?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Samsung har også et plasma-TV, Q97, som leverer et udmærket billede, hvis man ikke kan lide Panasonics model. I min mening er PX og PV modellen fra Panasonic ikke så køn, men PZ700 ser nu ret godt ud - prisen er bare en anden.
Af SilverLine
yakken skrev:Samsung har også et plasma-TV, Q97, som leverer et udmærket billede, hvis man ikke kan lide Panasonics model. I min mening er PX og PV modellen fra Panasonic ikke så køn, men PZ700 ser nu ret godt ud - prisen er bare en anden.
okay. Mange tak for svaret....
Af Grunskulle
Hugger lige hurtig tråden ..

Panas PX/V70 serie har mange efternavn synes jeg, kan du også svare på hvad de betyder ?

FA/F/E/EA også slet uden efternavn ..

Er der logik i det ?
Af flemse
hvad med at prøve et sharp 37LCX20E (S). Sådan ét har jeg i øjeblikket siddende på væggen og det er det bedste jeg nogensinde har set. Samsung, panasonic, philips incl. Jeg er ved at skifte det til 42". idet den nye slimline gør, at det næsten ingenting fylder. Og så er det helt nede i pris i øjeblikket. Kan erhverves hos Licotronic.com (dansk firma) for 9.999 i øjeblikket.
Og så har de som én af de eneste forhandlere tv.et hjemme i øjeblikket
Af SilverLine
flemse skrev:hvad med at prøve et sharp 37LCX20E (S). Sådan ét har jeg i øjeblikket siddende på væggen og det er det bedste jeg nogensinde har set. Samsung, panasonic, philips incl. Jeg er ved at skifte det til 42". idet den nye slimline gør, at det næsten ingenting fylder. Og så er det helt nede i pris i øjeblikket. Kan erhverves hos Licotronic.com (dansk firma) for 9.999 i øjeblikket.
Og så har de som én af de eneste forhandlere tv.et hjemme i øjeblikket
Hmm lyder som et spændene alternativ..... Ved bare ikke hvor godt sharp er kvalitetsmessigt ? Tænker på holdbarhed...