Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Flateyes
Hej!

Skal investere i fladskærm og ved ikke en rygende fis! Har kigget meget på Philips modeller, men uden egentligt at vide hvorfor. Mine krav til tv´et er:

1) Størrelse: 37 tommer

2) Anvendeligt til fremtidens TV - marked (digital)

3) Prisniveau: 6000 - 8000.- kr.

4) Design: Sort, gerne enkelt

5) Skærm skal være god til film, sport

Håber på hjælp fra alle de kyndige personer jeg har observeret i andre tråde.

På forhånd tak

Flateyes
Af teamet
Så tag da en phillips til 6000-8000 kroner som er sort. De har mig bekendt dvb-t i det meste, ellers så kan du jo lige checke specs: www.phillips.dk
Af Flateyes
Ja, det kunne jeg da. Hvordan vurderer du Samsung i.f.t. Philips??
Af Nick_S
Rent princip mæssigt rangerer jeg Philips højere end Samsung. Men det skal ingen hemmelighed være at jeg havde Samsungs M87 inde over overvejelserne da jeg købte mit sidste fjernsyn, og det er også et TV jeg vil kunne anbefale dig med god smag i munden.
Af Flateyes
Ok, tak. Nu læser jeg lige en forbrugertest på Forbrugerrådet hvor Panasonic generelt får ganske gode bedømmelser.

Er der nogen i dette forum der har kendskab/erfaring med Panasonic?
Af Nick_S
Ork ja da. Men så er du ovre i Plasma. Hvilket dog slet ikke ville være en dårlig idé når man tænker på hvad det skal bruges til.

Panasonic PX70 i 37" fås til lidt under 9k (såfremt man køber det et sted der er værd at stole på) og er helt bestemt anbefalelsesværdigt :)
Af Flateyes
interessant....tak for tippet... O_O
Af flems
har lige før jul købt Panasonic TH-37PX70E hos panasonic center i nordjylland.det er lidt dyre at handle der men til gengæld får man det med hjem med det samme.
så hvis du vil se det i live så find et center i nærheden af hvor du bor
Af Niels S
I starten af december købte jeg Panasonic px70 i 37" udgaven hos computersalg.dk til 8100kr. De havde den på lager og jeg havde den dagen efter...

Er super tilfreds med skærmen, er virkelig glad for den. Alene til ganske almindelig DVD er den fantastisk (har desværre ikke haft mulighed for at bruge den indbyggede digital-tuner da vi har kabel-tv). Analogt tv-signal håndterer den også ganske hæderligt.

Jeg ser normalt ikke sport, men de gange der har været fodbold i sportsnyhederne har jeg bemærket at den håndterer dette utrolig godt, specielt i forhold til min gamle lcd-skærm (er godt klar over der også er sket noget på lcd-markedet...)

En sidste kommentar: Jeg ville personligt ikke være bange for at bestille hjem over edbpriser.dk hos den billigste forhandler, med mindre det er en udenlandsk butik. Du har jo dine returrettigheder.
Af Flateyes
Jeg skal vist ud og tjekke de skærme fra Panasonic, det lyder meget lovende. Mange tak for hjælpen.
Af Mikael B.P.
Fik en lille reklame fra mit lokale Panasonic Center forleden, og der har de TH-37PX7 på tilbud til 6.999,- kr. Ved ikke om det er helt samme model I omtaler, men hvis det er, lyder det da som et ok tilbud i en butik lige rundt om hjørnet.

Eller hvad?
Brugeravatar
Af azrael
Det er ikke samme model. PX7-serien er ret skrabet ift. PX70-serien. Sidstnævnte er klart de ekstra penge værd. Du kan læse meget mere om det her på forummet, da det har været op at vende adskillige gange.