Debat af tilbehør og andre hardware-emner, som ikke hører ind under de andre fora

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af shearer
Hi

jeg har lige bestilt en ny dvd. og nu skal jeg have bestilt et hdmi kabel. men er lidt i tvivl om hvad jeg skal købe. skal det være et han/han eller han/hun ?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Op til 10 m kan du føre et 1080p signal med dette kabel.

Forskellen på et dyrt og et billigt kabel er kun den mekaniske kvalitet (og dermed måske også hvor høj en opløsning kablet kan levere over større afstande). Et billigt kabel vil typisk gå i stykker hurtigere end et dyrt, men der er ikke noget der hedder "kvalitets-datatransmission", så hvis det billige kabel kan overføre samme opløsning som det dyre, så kan du ikke opnå en bedre billedkvalitet med et dyrere kabel. Enten så når de digitale data frem eller også gør de ikke.
Af klog_joe
Er der nogen forskel på de kabler han har linket til, jeg tænker ikke på rent kvalitetsmæssigt, men jeg står selv og skal bruge et hdmi kabel her en af dagene, og de øverste på siden ser anderledes ud end dem længere nede. Er det to forskellige slags kabler der er på den side eller er det bare billedet der snyder lidt? (rimelig irriterende at stå med det forkerte kabel :))
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Er der ikke kun ét link?
Af klog_joe
Præcis, men hvis du kigger øverst på den side han linker til vil du se at billedet ser anderledes ud end dem nederst på siden. Ikke mht. guld søvl pokal og hvad farver de ellers har, men mht. størrelsen. Det kan dog være synsbedrag :)

Efter at have downloadet billedet og zoomet 10x har jeg vidst fået løst mit lille mysterium. Det er bare fordi kablet ligger på en lidt anden vinkel og så ser det større ud i den ene side : )