Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Brugeravatar
Af azrael
Hvad er det lige DVB-T skal klare for dig? Hvis det er DR, DR2 og TV2, så ja, dem kan du tage ned via egen antenne og DVB-T. Men du skal ikke regne med at kunne se dine YouSee kanaler så. Hvis du vil have digitalt kabeltv, så hedder det Selector for dig. DVB-T er *ikke* til kabeltv.

Mht. valg af tv, så er R8x-serien vel OK til prisen, men du skal ikke gøre dig de største forventninger. Er der kun tale om et ekstra tv til soveværelset, eller er det *tv'et*? Hvis ja, så bør du måske kigge i en anden retning. Der findes bedre tv derude. :)
Af Luske!
Hehe, det er *tv et*, men der må gerne tages hensyn til prisen, idet jeg studere (min undskyldning :p )

Selector - er det en ekstern box man sætter på?
Brugeravatar
Af azrael
Ja, Selector er sådan set en glorificeret DVB-C tuner (C for cable/kabel). Evt. kunne du kigge på de nye modeller fra Sonys 3000 serie, altså S3000, T3000 eller D3000. D3000 er klart det bedste. Om S er bedre end T eller omvendt ved jeg ikke, men hold dig for guds skyld fra U og P modellerne. D3000 kan fås for ca. 8200, men S3000 og T3000 kan fås til ca. 6200 og 7500 (hvilket faktisk gør T-serien mindre interessant).

De nye Sony tv kommer med indbygget DVB-C tuner. For at se digitalt kabeltv skal du så blot have et såkaldt CAM (CA modul eller "kortlæser") og det passende Selector smart card.

Et CAM (til Viaccess2 krypteringsstandarden) koster ca. 5-600 kroner. Og det årlige gebyr for Selector kortet (ikke at forveksle med Selector boksen) er på ca. 300 kroner.

Du kan for øvrigt passende købe tv'et over nettet og spare en del penge. Der er jo 14 dages fuld returret ved netkøb.
Af Luske!
Tak for svaret :)

Så er S3000 også i spil. Hvad vil I råde en glad studerende som kun ved hvordan man skiftet kanal, til? Evt andre modeller? Gerne for og imod :)

Hvis I evt ligger inde med en tråd som omhandler samme emner, må I også meget gerne linke :)
Af Kammersgaard
Jeg har selv kigget på dette TV fra Samsung, og jeg kan PT kun se DR, DR2 og TV2 der hvor jeg bor, men en eller anden dag kunne jeg nok godt tænke mig at købe nogle flere kanaler enten med Stofa (som det ihvertfald hedder her på dele af Sydsjælland) eller med Canal Digital.

Men som jeg har fprstået ud fra denne post så er det ikke muligt at modtage andre kanaler end de tre på LE32R86?
Brugeravatar
Af azrael
Du kan ikke modtage mere end de 3 kanaler digitalt via DVB-T. Jeg vil så lige indskyde, at samtlige flad-tv også har en normal analog tuner, der virker ligesom man er vant til fra "gammeldags" billedrørstv. Billedet bliver bare ikke særligt godt. Til Stofa skal man for øvrigt istedet for et Viaccess2 CAM bruge et Irdeto CAM (og selvfølgelig det passende smart card fra Stofa), hvis man vil udnytte DVB-C tuneren i de nye Sony tv. Ellers er der ingen forskel.
Af Kammersgaard
azrael skrev:Du kan ikke modtage mere end de 3 kanaler digitalt via DVB-T. Jeg vil så lige indskyde, at samtlige flad-tv også har en normal analog tuner, der virker ligesom man er vant til fra "gammeldags" billedrørstv. Billedet bliver bare ikke særligt godt. Til Stofa skal man for øvrigt istedet for et Viaccess2 CAM bruge et Irdeto CAM (og selvfølgelig det passende smart card fra Stofa), hvis man vil udnytte DVB-C tuneren i de nye Sony tv. Ellers er der ingen forskel.
Hvad hvis man har en af de gammeldags recievere man får med en parabol? Vil jeg så med den kunne se flere end 3 kanaler?