Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Kratz
Så er tiden kommet til at udskifte det gamle skrummel med en flad model.
Stuens størrelse tillader ikke større end 42 tommer, så det må det blive...
LCD eller plasme er nærmest et religionsspørgsmål, men efter at have sammenlignet ved flere lejligheder er jeg ikke i tvivl om det skal være plasma, det større strømforbrug til trods.
Et andet hot diskussionsemne er spørgsmålet om FullHD kontra mere traditionel HD-ready opløsning. Jeg er dog blevet overbevist om, at man med blueray/HD-DVD kan opnå en bedre oplevelse med FullHD.

Det begrænser mulighederne en hel del, da jeg endnu ikke har set andre end Panasonic på den front. Det er dog stadig mere end kompliceret nok!
Jeg har kig på de 3 følgende modeller:
TH 42PZ70E
TH 42PZ700
TH 42PZ700E

Efter at kigge lidt på dem er jeg faret fuldstændig vild i specifikationerne! Hvad er forskellen på disse skærme? TH 42PZ700 står ikke engang på Panasonic's hjemmeside?

Så vidt jeg kan se er TH 42PZ70E en mere skrabet model af de to andre. Ingen avanceret surround lyd og knap så mange tilslutningsmuligheder, hvilket jeg godt kan undværre. Til gengæld er min bedre halvdel blevet meget forelsket i PAP og PIP funktionerne, som også kun ser ud til at findes på de sidste to modeller. Men er der andre vigtige forskelle man skal være opmærksom på? Jeg kunne især godt tænke mig at vide hvad forskellen er på de sidste to modeller.
Brugeravatar
Af azrael
PZ700 og PZ700E er en og samme model. PZ70 er en anelse mere "skrabet" end PZ700, men ikke sådan at det gør noget. Det værste ved PZ70 fremfor PZ700 er faktisk (efter min mening), at det er hylegrimt med højttalere i siden. Hvilken af de to modeller du end ender med at købe, så vil du have gjort et godt valg.
Af Kratz
Mange tak for svaret! Læste i et andet forum at 'E' modellerne skulle være med digital tuner i modsætning til 700 modellen. Det ville også kunne forklare merprisen på 1000 kr. Så det ender nok med at blive 700E

Så anmeldesen af 50 tommer udgaven i samme serie her på sitet. De var virkeligt begejstret for den, så jeg håber 42 tommer modellen er ligeså god bare mindre :-)
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Der burde ikke være nogen markant forskel på 50" og 42" versionerne.