Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af mewer
Hej folkens,

Jeg har et "Sony XD93" og har haft det i noget tid.
Det undre mig lidt at når jeg sætter en 3D Blu-ray film vises billedet fint, men ved selve underteksterne er det som om der kommer en rød farve til venstre og højre bagved. Er der nogen der kan forklare mig hvorfor jeg får det, og evt. om jeg kan undgå det?

Jeg har prøvet at tage et billede af det fra min mobil igennem 3D brillerne og der kan man også fornemme det jeg beskriver.
https://ibb.co/0fZPqN6

Håber i kan hjælpe! :D
Det ligner umiddelbart "crosstalk". Underteksterne ligger allerforrest i 3D-dimensionen, så det du ser, er formentlig omridset fra det modsatte øjes billede. Billederne til hver øje "krydses", så at sige. Det er et udbredt problem med 3D, særligt af den type, som kræver aktive 3D-briller med batterier.

Hvis det ikke hjælper at ændre på billedindstillingerne - f.eks. en anden billedprofil - så tror jeg ikke, at der er meget at gøre. Undertekster og 3D har aldrig været gode venner :)
Af bromberg
På mit E6 kan jeg ændre 3D vinklen, mener jeg det hedder.
Det kan gøre rigtig meget. På nogle film giver det dog bare crosstalk andre steder i billedet.
Hvad den funktion kan hedde på Sony ved jeg dog ikke:)
Brugeravatar
Af Huleboer
Jeg har en Sony 3D projektor, og der har jeg også en dybdeindstilling fra -3 til +3 (så vidt jeg husker) og den ændrer på hvordan Crosstalk opfører sig.

Jeg mindes at hvis tekst står super skarp, så er der mere cross talk i selve billedet, men du kan jo prøve dig frem.
Af mewer
Tak for svarene, men jeg har nemlig prøvet at ændre indstillingerne med underteksterne, og så går det udover billedet desværre :)