Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Nkaj
Hej.

Jeg har været nede i den lokale Fona for at kigge på Samsungs LE40M86, og jeg tror at det er det, som jeg køber.

Men det koster 15.999 kroner i Fona, mens det koster 9780 kroner fra laptops.dk (Fundet inde på hifipriser).

Link til Fona: LE40M86 Fona
Link til hifipriser: LE40M86 Hifipriser

Men hvad er bedst?

Skal jeg ofre de 6219 kroner mere ved at købe det i Fona?

På forhånd tak for hjælpen :)
Brugeravatar
Af Tobster
Hvis jeg kunne spare kr. 6.200,- så ville jeg da godt nok overveje det.
Men hvis jeg var klar til at bruge 16.000 på et TV, så ville jeg overveje at købe dette Samsung:
http://www.cinemagic.dk/shop/samsung-le ... 1090p.html
Det er 6" større og kr. 2.000,- billigere.
Brugeravatar
Af Andromedia
Hvad får du i Fona som du ikke kan få i en webshop? Personlig betjening. Så er spørgsmålet om det er 6000 kr værd?
Af Nkaj
Selvfølgelig har jeg lyst til at købe det over nettet og spare over 6000 kroner. Det er jo vildt mange penge at spare.

Men er der nogle ulemper ved at handle over nettet frem for at købe i Fona?

Den eneste ting jeg kan komme i tanke om er mht. reperation. Det er lettere at tage TV'et med ned i Fona, end det et at selv skulle pakke det ned i en kasse og gå ned på posthuset.
Af klog_joe
Jeg køber præcis samme tv som dig, var nede og kigge på det i Fona, dog kunne jeg aldrig finde på at købe det dernede. Alle ting er vel egentlig sjovere at købe i en fysisk butik, men der er altså også fordele ved at købe over internettet. F.eks. har du 14 dages fuld returret på ting købt over internettet.

Eneste minus jeg kan se, er som du nævner en smule problematik ved reperationer. (hvilket sikkert vil forløbe helt fint, dog med lidt ekstra levering mv).

Det er et let valg hvis du spørger mig. men ok, er man millionær er det vel underordnet :)
Af Nick_S
Vil starte med hurtigt at tilføje at selvsamme fjernsyn er billigere i Merlin (14999 hvis jeg husker rigtigt).

Det du får i Fona/Merlin/Elgiganten som du ikke får i en internetbutik:

1. Personlig Service
2. Guidance til køb af fjernsyn
3. Lov til at se før du køber
4. 100% sikkerhed for at det ikke er parallel import
5. 100% sikkerhed for at hvis du sender det til reperation, får du det igen, og det bliver rent faktisk lavet.
6. Muligheden for at tegne en af deres forsikringer (Grin i bare, men min kammerats egen forsikring ønskede ikke at dække hans fjernsyn da en eller anden under en fest havde smadret det med en ølflaske - heldigt for ham havde han brugt de ekstra penge på en forsikring = nyt fjernsyn til ham da det andet blev dømt totaltskadet).

Så må du vurdere hvor vidt det er i orden at bruge de ekstra penge på. Og desuden er sælgerne diverse steder altså ikke helt umulige at handle med, specielt ikke med en ældre model der er ved at udgå :)
Af Frederikwibe
Så vidt jeg ved så yder Samsung også en ekstra forsikring på deres fjernsyn, fjernsynet skal bare være nordisk. Det vil sige at hvis det er parralelimporteret så er der ikke den ekstra garanti som jeg mener samsung yder
Af Nick_S
Det du mener er vel deres pixel garanti? De dækker så vidt jeg husker 100% samtlige pixels på alle deres skærme i modsætning til Philips og Sony der kun dækker når det er en hvis procentdel.
Brugeravatar
Af Andromedia
Nick_S skrev:Vil starte med hurtigt at tilføje at selvsamme fjernsyn er billigere i Merlin (14999 hvis jeg husker rigtigt).

Det du får i Fona/Merlin/Elgiganten som du ikke får i en internetbutik:

1. Personlig Service
2. Guidance til køb af fjernsyn
3. Lov til at se før du køber
4. 100% sikkerhed for at det ikke er parallel import
5. 100% sikkerhed for at hvis du sender det til reperation, får du det igen, og det bliver rent faktisk lavet.
6. Muligheden for at tegne en af deres forsikringer (Grin i bare, men min kammerats egen forsikring ønskede ikke at dække hans fjernsyn da en eller anden under en fest havde smadret det med en ølflaske - heldigt for ham havde han brugt de ekstra penge på en forsikring = nyt fjernsyn til ham da det andet blev dømt totaltskadet).
1. ENIG!
2. Fona's vejledning er ikke ligefrem objektiv. De vil gerne sælge det som de ikke kan komme af med, eller det som der er størst avance.
3. ENIG!
4. Hvad skal man bruge det til? Parallel import er ligeså godt. Garantien er den samme.
5. Du har da den samme sikkerhed eller mangel på samme i en fysisk butik. Begge steder kan lave fejl / sjusk
6. Forsikringer kan også købes online.
Af Nick_S
1. Super
2. Det har du evigt ret i. Men hvis man som kunde indsnævrer deres synspunkt til dem man er interesseret i, og ikke de andre kan det sagtens lade sig gøre. (Er selv sælger).
3. Super
4. Altså har snakket med min "onkel" (ven af familien) der arbejder hos netop samsung. Og han siger at Samsung Nordic aldrig ville tage sig af produkter der ikke stammer fra dem af :/
5. Bestemt. Men umiddelbart ville jeg mene at reklamationen over en fejlrep vil gå nemmere i en butik end det vil online. (Navnligt fordi både Merlin og Fona butikker ikke direkte er knyttet til deres reperationsfirmaer).
6. Ja okay, dem har jeg så ikke noget kendskab til :)
Af Aske
Nu er det sådan at Fona bruger Elektronikcenteret som er det datterselskab til Fgroup (Fona) Merlin og Expert benytter sig af Power Mill og hvem Elgiganten bruger ved jeg ikke.
Af Nkaj
Hvis jeg nu går ned i f.eks Expert... Eller en anden elektronikforretning, og spørger dem om de ikke vil bestille det hjem for mig, tror I så de vil gøre det?

For hvis det så går i stykker, så skal jeg jo bare aflevere det nede i deres butik.
Brugeravatar
Af yksa
du kan som regl regne med at dem så står i fysiske butikker ikke ved en dyt om hvad de sælger.
syns du skal droppe at købe i fona og hellere satse på online køb.
du kan altid fortryde et købe indenfor 14 dage når man har købt noget ovwer internettet.
Af klog_joe
Du kan jo løse en del af det ved bare at gå ned i fona og snakke med en sælger. så kan du se tv'et live og høre alle deres salgstaler og derefter gå hjem og spare de 6000 :)