Til diskussion og snak om computerskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af mju300
Hejsa

Jeg er på nippet til at købe 193p+, men efter at have læst testen af den her på siden, fandt jeg ud af at skærmen kun har en knap, så efter som jeg har tænkt mig at bruge skærmen som TV gennem vga stikket så ville jeg lige høre hvordan man skifter mellem vga og dvi, skal man bruge det medfølgende program eller hvordan?

Og så et lille sodespørgsmål, jeg har læst at 193p+ har lidt problemer med gradienterne - er dette noget stort problem eller kan man sagtens klare sig.....jeg tænker mest på brug af photoshop og animeringsprogrammer?

Og så lige et 3. spørgsmål, jeg overvejer at købe en PowerBook i det nye år......er der overhoved muligt at justere skærmen uden det medfølgende program som kun er kompatibelt med windows?

- Kasper
Af psychodad
Jeg er 99% sikker på at du skifter mellem vga/dvi på skærmdriveren. Altså begge skærme vil jo blive registreret inde under skærmdriver-programmet, hvor du så kan vælge imellem dem (eller bruge begge).

Det med gradienterne er vist kun på 970p.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Nej, man trykker på knappen på fronten igen. Den er trykfølsom og skifter mellem de forskellige indgange hvis du holder den inde - den vil afgive 2 bip som fortæller at den skifter mellem indgangene (tre bip angiver autoadjust).

Hvis man skulle bruge programmet så kunne man jo ikke skifte tilbage igen og alle Unix-brugere ville være afskåret fra at bruge den...
Af rangerdude
Vil det sige at man ikke kan ændre på brightness osv. mens man er i et spil eller andet styresystem end windows?
Hvis ikke brightness kan justeres er skærmen ikke særlig brugbar i andet end windows.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Ja det er korrekt. Der skal et program til at ændre på indstillingerne. Personligt benytter jeg mig af gammaprofiler i mine spil i stedet. De fleste spil tillader også at man justerer for brightness i selve spillet.
Af rangerdude
Det synes jeg bare er super ærgerligt. Jeg var ret interesseret i den skærm, men det dur ikke at man skal bruge det program. Skærmen skal skifte imellem to forskellige computeren hvor den ene har linux som styresystem.

Jeg ville virkelig ønske at denne skærm kom i en knap version. Synes det er noget af det dummeste nogensinde at gøre en skærm styresystemsafhængig. :(
Var ellers så glad fordi jeg endelig havde fundet den perfekte fladskærm.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Det var nu ikke sådan det skulle forstås. Du kan ikke gøre noget ved lysstyke/kontrast på selve skærmen, men der findes nu en driver til Linux også. Du kan benytte DDC/Cl control til det:
http://sourceforge.net/projects/ddccontrol
Af rangerdude
Tak for linket. Jeg er glad for at høre at skærmen godt kan bruges uden windows. Jeg er dog ikke helt overbevist endnu. Jeg er meget ked over de manglende knapper. Det virker som om denne skærm ellers en af de bedste 19" LCD. Men mange tak for feedback'en.