Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hej,
Jeg er på udkig efter ny tv i dag (BF18).

Størrelse: minimum 49”
Budget: ca. 5000 kr.

Brug: primært til streaming tjenester i dagligstuen.

Jeg er umiddelbart faldet for
Samsung 49” QE49Q6FN i Bilka til 4999 kr.
Eller
Samsung 65” UE65NU7105 i Elgiganten til 4999 kr.

Jeg hælder primært mod det store men er måske lidt forblændet af at det andet er QLED.
Men det store spørgsmål er vel størrelse eller performence?

Hvad ville i kloge hoveder vælge og ser jeg overhovedet på de rigtige modeller i prislejet?

PFT.
Af Breean
Har lige set på et nu7105. Der er meget lag i billedet. Så hvis du ser meget sport eller andet med hurtige bevægelser ville jeg holde mig langt væk. Vi købte en demo phillips pus6162 istedet.
Breean skrev:Har lige set på et nu7105. Der er meget lag i billedet. Så hvis du ser meget sport eller andet med hurtige bevægelser ville jeg holde mig langt væk. Vi købte en demo phillips pus6162 istedet.
Hvad tænker du i forhold til lag?
Er det et dårligt billede?
Jeg streamer primært den fodbold jeg ser og pt. har jeg et +10 år gammel Alfaview LCD tv.
Men jeg søger naturligvis bedste tv i prisklassen :)
Af Breean
Hakkende billeder ved bevægelse. Nej, det er ikke et dårligt billede. Vil anbefale dig at tage ind og se det og få en sælger til at sætte noget action på med panorering, så ser du det med det samme.
Uanset hvilket tv du køber bliver det ikke godt ved sport nær du streamer, men det er du nok klar over?
Det giver absolut ingen mening, at spørge andre, om de vil vælge en 49" eller en 65"!
På 4 meters afstand er en 49" ikke til meget andet, end at se TV Avisen...