Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Legoland
Philips OLED 803 65" til 16.999,- (65OLED803) eller
Philips LED PUS8303 75" til 14.999,- (75PUS8303) eller
Samsung QLED 6F 82" til 19.999 (QE82Q6FNATXXC) ?

Giver det meget fra 65" til 82" ?
Er QLED i nærheden af Philips OLED eller bliver jeg træt af det når vi har et plasma i dag?

Vi har i dag et Pioneer Plasma 508XD

Vi ser film, Netflix via Apple TV og sport når der er landskamp.

På forhånd tak for input!
Brugeravatar
Af bbplayer
Nu har jeg 75" og kommer fra 55" OLED.

OLED er helt klart et flottere og renere farve billede.

Så kommer der 75" LCD billede, og jo, sort er da lidt sjovt på mit og en sort baggrund kan hurtigt se clouded ud, det har jeg så læst at baggrundsbelyste skærme også kan lide af, så ingen undtagelse.
Jeg synes 75" er fedt, og selvom OLED gav det bedre billede, så er oplevelsen på en stor skærm altså sjovere også selvom der måske er nogle farver som man synes ikke er korrekt.
Jeg har selv været igennem kalibrering og har prøvet det i nogle år, så det er ikke ved siden af hvad det angår, det er dog ikke optimalt, da jeg har tidligere brugt LG til det.

Men hvis man skal skære den kort til benet, så er 75/85" helt klart en stor oplevelse også med QLED, det er dog kun en 6 serie du har valgt, så kan du måske lige så godt finde alternative i den alder?

Lige nu, så ville jeg stadig vælge stort i forhold til flottere billede, det er jo stadig billede på 75" her.
Af Legoland
Wow, nu har jeg trawlet hele flatpanels.dk igennem hele ugen for at finde ud af hvad jeg skulle købe.
Det er jo en Jungle og BF er om 7 timer!

Jeg kan se at et Sony AF8 65" bliver rost over det hele. Og det kunne jeg kombinere med en Sony ZF9 soundbar. Så er man vel godt kørende? Eller skal jeg kigge på et LG OLED i samme prisklasse med en LG soundbar?

Men Bigger is Better skriver I. Der er dog ikke rigtig nogen af de store 75-82" TV her på sitet som får specielt meget ros synes jeg. Det skal helst ikke over 20K.

Har I nogen forslag til hvilken model 75-82" som har et rimelig godt billede der kunne komme på BF i morgen jeg skal holde øje med?

På forhånd tak!
Power og ElG starter jo her kl 21. Blot så du ikke sidder og venter til kl 00.00.

Der er ikke voldsomt mange +70” på bud, men Samsung Q9FN og NU8 kunne være kandidater.
Af briankdk
Legoland skrev:
Jeg kan se at et Sony AF8 65" bliver rost over det hele. Og det kunne jeg kombinere med en Sony ZF9 soundbar. Så er man vel godt kørende? Eller skal jeg kigge på et LG OLED i samme prisklasse med en LG soundbar?
altså...... jeg læser det som at LG's C8 byder op på at være mindst lige så god (bedre på enkelte områder og dårligere på andre), hvor ser du at AF8 skulle være vinderen ?

Jeg er selv i tvivl om hvilke af de 2 jeg skal vælge:

viewtopic.php?f=2&t=45346
Af Legoland
Tjah, det er heller ikke entydigt som du skriver. Sony har vel bedre lyd, men ellers er det formentlig hip som hap for almindelig dødelige. Jeg vil bare gerne have det "naturlige look" som min gamle Pioneer Plasma har

Men jeg ved ikke om jeg skal have et Samsung QLED 82" i stedet for OLED 65 tommer. Det skal jeg finde ud af inden 24.00 ??
Af briankdk
Legoland skrev:Tjah, det er heller ikke entydigt som du skriver. Sony har vel bedre lyd, men ellers er det formentlig hip som hap for almindelig dødelige. Jeg vil bare gerne have det "naturlige look" som min gamle Pioneer Plasma har

Men jeg ved ikke om jeg skal have et Samsung QLED 82" i stedet for OLED 65 tommer. Det skal jeg finde ud af inden 24.00 ??

åhhhh, nej..... det er tigtigt, Oled er kun op til 65", så hvis man feks vil have et 75" så skal man op i Qled :-) (havde overvejet lidt større...men da jeg fandt ud af at Oled ikke kunne fås større så endte jeg på et 65"...havde ikke tænkt på QLed, da jeg havde hørt at Oled var MEGET bedre en Qled ?)
Af Legoland
Så har jeg købt en Samsung HW-N860 Soundbar

Men hvilket TV til den?

Lad os se om chefen eller andre eksperter har tid..

Rasmus hvad ville du vælge

Sony AF8 65" til 16.999
Sony XF90 75" til 18.888
Samsung Q6FN 82" til 19.999
Sony XF85 85" til 19.888