Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

for helvede da.......

Havde endelig besluttet mig for at det nye tv der skulle købes i nat på Black friday, skulle være et LG 65" C8 (forventes at koste ca 16.000 - 17.000).... var lige forbi power hvor sælgeren (som virklig var entusiastisk tv sælger og vidste alt der var at vide om TVer, altså seriæst....han vidste fanme meget), med det samme sagde "du skal så meget have en Sony 65" AF8 !!! deres processor og billede behandlingsdel er bare så meget bedre end LGS!!

Suk.... hjem og læse på livet løs, og noget tyder på at manden har ret....

Denne test beskriver det samme, bedre billede til Sony, bedre smart tv osv til LG (begge TV'er er dog MEGET imponerende ifølge testen)
https://www.t3.com/news/best-tvs-lg-c8-versus-sony-af8

Denne når frem til nogenlunde det samme:

https://www.rtings.com/tv/tools/compare ... 8f/600/603

Jeg bider dog mærke i 2 ting:
Begge TV har 4 HDMI indgange, men kun LG har fuld båndbredte i alle 4 stik, mens Sony kun har i 2, og det kan vel hurtigt blive et problem hvis man ikke lige påtænker at skifte TV igen om 2 år.

Sony står helt nede på foden, så en soundbar er helt udelukket medmindre man hænger TVet op på vægen (regner jeg med at gøre)

Jeg er virklig på herrens mark her....havde besluttet mig for LG'en, og skal faktisk primært bruge TV et til at se film og serier på, ifølge testene så vinder Sony'en der...... men hvor meget er det reelt ? (kan jeg rent faktisk SE forskellen, eller?)

Hvis begge TV ender med at koste det samme.... hvad vælger jeg så ?

Sælgeren sagde også at Sonys fejl procenter var markant lavere, at kvaliteten i sony var markant bedre......

Gode råd modtages gerne hurtigt, Black friday starter hhv kl. 21.00 (power) og 00.00 for alle de andre......
Well,
For Sony's vedkommende og du nu er ude efter 65" , så burde du nok have set den anden tråd og AF8 ejere som havde fået returneret deres tv flere gange pga. døde pixels.

Teoretisk set, hvis denne tråd skulle repræsentere Sony AF8 - viewtopic.php?f=2&t=44291
Så ville jeg nok vælge C8 istedet, for det er da ikke godt med alle de pixel fejl på 65" AF8
modellerne.

Men nok sagt om det, så har der bare ikke været så mange 65" C8 købere (tror jeg) som kunne melde samme problem tilbage, da det jo er LG Display som laver dem, måske et spørgsmål om QC1 / QC2 klasser, og Sony køber billigere, det mener jeg så bare ikke, det kan du læse i den anden tråd.

Sony burde have flere fordele som du nævner men sælgeren tror jeg ikke har ret i at Sony's fejlprocenter er lavere, ikke sådan lige nu, og kvaliteten, nej, der har også været en del XE90 skærme som var til nævnt i tråde her, og en tur til rep pga. fluer og lign., mærkeligt nok flere Sony skærme end LG tråde men jo, der har været nogle ældre OLED LG skærme som også havde fejl nu :) Ingen går fejlfri her.

AndroidTV platformen er mere fleksibel men AF8 har vist ikke nogen hurtigere SoC chipset, så der skal du se efter AF9 modellen, før AndroidTV bliver sjovere at bruge. Og her, vil LG WebOS allerede nu være mere passende hvis man ikke skal bruge AndroidTV apps alligevel.

Tror også , hvis du er primært til film og går op i farver, så vil en kalibrering blive en tand bedre på LG C8 end AF8, da Sony har lidt besvær med deres profiler og farve kalibrering.

Og så vil jeg lige sige det igen,igen, LG har betydelig federe remote, hvis du får fat i en E serie (aluminium) remote til LG's oled skærme. Sony er bagud der.
Købte mit LG C8 i Power og kunne næsten ikke få lov til det af sælgeren, da han sindssygt meget hellere ville sælge mig et Sony AF8. Det er da bestemt et lækkert tv, men jeg tror han fik en bedre avance på Sony'en end på LG'en. Så pas på med hvad de siger, brug i stedet dette forum hvor folk generelt ved en del mere en plusser og minusser på de forskellige tv.
Når alt det er sagt så går du ikke galt i byen uanset hvilket du vælger, de er begge fantastiske tv, men intet tv er perfekt, så det er op til dig hvad du vægter højest af deres fordele og ulemper.
Man bliver hele tiden lidt klogere:

https://www.flatpanels.dk/test.php?suba ... 1525418321

"Vi havde i perioden mulighed for at sammenligne LG C8 side-om-side med Sonys 2018 AF8 OLED og gengivelse af hurtige bevægelser var nærmest identisk. A8F var måske en tand bedre, men det var ekstremt tæt, hvilket nok kan tilskrives ’Alpha 9’. Vi sammenlignede også HDR-video og igen lå ydelsen på de to skærme ekstremt tæt. En begrænsende faktor i sammenligningen var, at vi havde en 55” LG C8 og en 65” Sony AF8, men vi efterlades alligevel med det indtryk, at billedoplevelsen var så identisk, at man skal have de to skærme side-om-side for at spotte forskellene. LG havde en tand højere lysstyrke i visse scener, men Sony’en formåede at opretholde intensitet i lyse farver lidt bedre i andre scener. Kampen står uafgjort."
Sorry har først set nu at der er nogen der har svaret, så skriver lige dette sidste jeg har opfanget fra forummet inden jeg svarer på jeres svar :-)

Her får man idntrykket af at LGs C8 er bedre end sonys AF8 ?

https://www.flatpanels.dk/test.php?suba ... 1525418321

"Billedkvalitet er en helt anden historie. Der er ingen betydelige opgraderinger på OLED-panelet i år, men C8 leverer alligevel noget af det bedste billedkvalitet du kan få fingrene i. Den nye ’Alpha 9’ videoprocessor matcher nu – eller overgår – Sonys videoprocessor og efter at have sammenlignet LG C8 og Sony AF8 side-om-side har vi seriøst overvejet, hvorvidt C8 skulle overtage vores Reference-status. Skærmen byder på fremragende HDR og 4K og den bedste HDR-billedkvalitet, som vi hidtil har set, primært pga. styring af lys og farver på pixel-niveau. Det klarer sig flot på tværs af tv-kanaler, streaming, film og spil. Bevægelse´sgengivelse er forbedret og auto-kalibrering er fedt, selvom C8 dog leveres med flere endog meget præcise billedprofiler fra start. "
bbplayer skrev:Well,
For Sony's vedkommende og du nu er ude efter 65" , så burde du nok have set den anden tråd og AF8 ejere som havde fået returneret deres tv flere gange pga. døde pixels.

Teoretisk set, hvis denne tråd skulle repræsentere Sony AF8 - viewtopic.php?f=2&t=44291
Så ville jeg nok vælge C8 istedet, for det er da ikke godt med alle de pixel fejl på 65" AF8
modellerne.

Men nok sagt om det, så har der bare ikke været så mange 65" C8 købere (tror jeg) som kunne melde samme problem tilbage, da det jo er LG Display som laver dem, måske et spørgsmål om QC1 / QC2 klasser, og Sony køber billigere, det mener jeg så bare ikke, det kan du læse i den anden tråd.

Sony burde have flere fordele som du nævner men sælgeren tror jeg ikke har ret i at Sony's fejlprocenter er lavere, ikke sådan lige nu, og kvaliteten, nej, der har også været en del XE90 skærme som var til nævnt i tråde her, og en tur til rep pga. fluer og lign., mærkeligt nok flere Sony skærme end LG tråde men jo, der har været nogle ældre OLED LG skærme som også havde fejl nu :) Ingen går fejlfri her.

AndroidTV platformen er mere fleksibel men AF8 har vist ikke nogen hurtigere SoC chipset, så der skal du se efter AF9 modellen, før AndroidTV bliver sjovere at bruge. Og her, vil LG WebOS allerede nu være mere passende hvis man ikke skal bruge AndroidTV apps alligevel.

Tror også , hvis du er primært til film og går op i farver, så vil en kalibrering blive en tand bedre på LG C8 end AF8, da Sony har lidt besvær med deres profiler og farve kalibrering.

Og så vil jeg lige sige det igen,igen, LG har betydelig federe remote, hvis du får fat i en E serie (aluminium) remote til LG's oled skærme. Sony er bagud der.
Jeg kan ikke helt gennemskue hvor mange der er i den tråd der har købt et AF8 med pixelfejl, men tror det er 2 ? og det er vel ikke mange ?

Hvordan får man fat i den E serie fjernbetjening ?
Senest rettet af briankdk 22 nov 2018, 20:17, rettet i alt 1 gang.
BMLauridsen skrev:Købte mit LG C8 i Power og kunne næsten ikke få lov til det af sælgeren, da han sindssygt meget hellere ville sælge mig et Sony AF8. Det er da bestemt et lækkert tv, men jeg tror han fik en bedre avance på Sony'en end på LG'en. Så pas på med hvad de siger, brug i stedet dette forum hvor folk generelt ved en del mere en plusser og minusser på de forskellige tv.
Når alt det er sagt så går du ikke galt i byen uanset hvilket du vælger, de er begge fantastiske tv, men intet tv er perfekt, så det er op til dig hvad du vægter højest af deres fordele og ulemper.
Så du er glad for dit C8 og ville ikke nytte til et AF8 hvis du kunne ? :-)
Al sammenligning ophører når valgte skærm først står hjemme i stuen - upåagtet af om det er en AF8 eller C8 .

Man skal ikke lade sig manipulere og påvirke af ovenstående test og citater - i det man SELV skal foretage og vurdere de minimalle forskelle på de to skærme i aktion. Begge skærme har fordele og ulemper.

Mht. pixelfejl, så hører man aldrig fra dem som INGEN pixelfejl har...

PS.
Jeg har en AF8 65" UDEN pixelfejl. Og en superfed skærm i øvrigt. :)