Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Heys herinde.
Jeg har nu surfet nettet tørt for at støve info op omkring en passende fladskærm til at holde min Xbox360 med selskab.
Den skal bruges til en smule spil med mindst ligeså meget tv-kiggeri. Jeg overfører ofte billedet fra min pc til mit gamle SD prosonic (skod) tv, og tænkte at nu var det tid til at hoppe med på den digitale tv-vogn.

Jeg er kommet frem til (bla. via forbrugerstyrelsens test?) at 32" S86 udgaven har sin styrke netop ved digitalt overførte billeder fra pc til tv mm.

Dog missede tv'et en del point da det kom til lyd og analog signal (alm. tv og dvd?), og mit spørgsmål går nu på om dette tv. (som altså er på tilbud til 4999,- i el-giganten fra 2. - 6. jan.) er noget værd hvis man skal bruge det til alm. fjernsyns kiggeri, dvd samt xbox360?

Det skal siges at jeg har undersøgt denne sides anbefalinger og i er kommet frem til M86 serien ser det ud til. Jeg ville dog være glad for at købe mit tv et sted med god og sikker mulighed for tilbagelevering hvis uheldet skulle være ude, og det var defekt :> jeg er 'villig' til at spendere om omkring 7½-8k max.

Mvh. og på forhånd tak og godt nytår

ZuRk
Af Nick_S
Ehh. Well. Du får hvad du betaler for. S er en af samsungs dårligere modeller hvor M er af den bedre kaliber :) Man kan sige at S86 til 5k er et "Godt TV til prisen" (99,9% sikkert det sælgeren fortæller dig hvis du tager ud for at kigge på det(ville jeg selv have gjort, og er sjovt nok selv Radio/TV sælger :))

Har du de 8k ville jeg sgu tage et D3000 mens de stadig er til at opdrive (købte mit for 8,3k for to ugers tid siden).

Læs eventuelt testen af den her på siden. Super fedt TV :)
Af zurk
Ok det er så noteret :>

problemet for mit vedkommende (og min bror som også søger nyt tv) er at vi gerne søger et sted som f.eks. el-giganten eller i det mindste et nogenlunde sikkert/kendt sted over nettet, så der er mulighed for sikkert at kunne returnere skidtet hvis ikke det virker.

Jeg er nu stadig nysgerrig vedr. s86 om nogen rent faktisk har ejet et ? :>

Men i bund og grund hænger det sammen med at jeg skal udskifte et 28" prosonic SD tv som har farvepletter nogle gange og i det hele taget nok er bunden af bunden. Så jeg spekulere lidt i om et samsung R tv er 3000 kr mere værd end en S model (hvis det skal købes ude i forretningerne)?
Af zurk
Alternativt har jeg set på et sony S3000 som så ualmindelig flot ud i forretningen og som desuden har en indbygget DVB-C tuner?
Brugeravatar
Af azrael
S3000-serien er et OK valg (KLART bedre end S-serien fra Samsung og hvad du ellers har haft kig på), og hvis du synes det så flot ud, så vil du synes endnu mere om D3000-serien. Så hvis du har mulighed for det, så skynd dig ud og få fingre i sådan et (hvis det vel at mærke skal være LCD, ellers er der jo også plasma).
Af zurk
Ok tak for hjælpen det ender nok på sådan et så =)