20 nov 2018, 16:30
Den nye processor i AF9 og ZF9 kører Android ganske fint, men det bliver nok først til næste år vi får den processor i de øvrige TV også.
Josephsen skrev:Hvilken en af skærmene vil i vurdere værende bedst til en PS4 Pro?Du kan game PS4 Pro uden besvær på begge fjernsyn. Grunden til at mange skriver at C8 klarer det bedre end AF8, skyldes især det hurtigere input-lag på C8eren som er det hurtigste blandt alle OLED fjernsynene.
Syntes jeg har læst at C8 skulle klare den bedre på det punkt, men når man som normal forbruger spiller, vil det så være en tydelig forskel?
Jeg hælder mest til AF8, men kan godt blive i tvivl. Jeg går helt klart efter den bedste film oplevelse, men samtidig vil jeg også kunne game PS4 Pro uden besvær.
Torben Rasmussen skrev:Du kan læse vores anmeldelse af AF9 for at få vores indtryk af den nye SoC. Android kører væsentlig hurtigere på den end på den gamle.Jeg har for længst læst den
jramskov skrev:Mht. “motion”, er der stor forskel på Sony og f.eks. LG C8 eller Skal man kigge godt efter for at bemærke det? Jeg tænker bla. på fodbold og andet live sport?Det kommer an på hvor følsom man selv er for den slags. Så det kan du reelt ikke spørge andre om - kun dig selv ;-)
Torben Rasmussen skrev:Eftersom hastigheden er højere i hele interfacet, og ikke kun i Android, så kan forskellene ikke tilskrives Oreo alene.Dét er vi rørende enige om, hvilket netop var hvorfor jeg spurgte ind til hastighedsforskellen i forhold til at få en fornemmelse af hvor meget SoC i sig selv kunne have af anpart.
Torben Rasmussen skrev:Mediatek 5891 har en 4-kernet ARM Cortex-A53på 1100 MHz, hvor Mediatek 5893 har en Cortex-A73 på 1500 MHz. Derudover er RAM-mængden øget fra 2 til 4 GB.Tak for info, uden at jeg dermed bliver klogere på hvor meget hurtigere det er i praksis mhp ydelsen. Men ingen tvivl om at den er hurtigere. Hvad enten det så er 30 eller 300%. Men det spændende aspekt er stadig at man har set hvor stor forskel OREO har gjort på den samme low-end smarphone, med f.eks. 2 sekunder hurtigere app åbning og 10 sekunder hurtigere boot, foruden en mere smooth navigering på en ydmyg telefon som f.eks Xiaomi Mi A1. Og selv på de store Samsung flagskibe han man erkende den hurtigere og bedre respons. Så det vil om ikke andet blive spændende at se hvor meget det hjælper på en mindre SoC end i AF9, selv om det naturligvis aldrig vil blive helt på højde med hvad både OS og større SoC kan tilsammen.
For at kunne logge ind skal du være tilmeldt. Det tager kun få sekunder at tilmelde sig, og giver dig langt flere muligheder på boardet. Som tilmeldt bruger kan du desuden få tildelt udvidede tilladelser af en boardadministrator. Før du tilmelder dig bedes du sikre dig at du er bekendt med vore vilkår for anvendelse og relaterede politikker. Læs også reglerne for de forskellige fora når du besøger dem.