Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hej Flatpanels,
Efter at have brugt en 6-7 timer de sidste par dage på at læse indlæg og surfe Hifipriser er jeg stadig ikke kommet videre med mit mål; at finde det perfekte TV.

Det lader dog til at et gennemgående råd er at se dem live i butikken og så købe ud fra det. For et par dage siden så jeg på et Amitech som jeg så hifi-priste i føtex, men med rådet fra flatpanels taget i mente tog jeg i fields (næste gang vil jeg hellere gnave mit ben af end at gå i fields dagen ingen nytårsaften).

Jeg kiggede i eksperten, bilka og elgiganten og så bla. På Samsung, philips, LG og toshiba. Jeg blev faktisk overraskede over at Samsung var så flot at kigge på i forhold til billederne og en del andre små ting blev noteret. Design betyder en del for mig da jeg ser mere på TV’et end endlig ser TV – det bruger meget tid slukket midt i min stue.

Now, to spørgsmål dukkede op i dag under min jagt/flugt rundt i fields,

1) Hvis jeg ser en skærm jeg kan lide i elgiganten, altså ud fra fremvisningskvaliteten, er det så sådan at det gælder alle modeller fra den serie. Sagt på en anden måde, kan jeg lige så godt købe den på hifipriser hvis jeg har set den live i elgiganten?

2) Jeg faldt også over en udstillingsmodel af mærket ”Thomson”, det hed noget i retningen af Inovative, Inovation eller sådan noget og var 27’’. Jeg kunne godt lide designet men har ikke kunne finde mærket nogle steder i danmark og har kun fundet noget gamle engelske link ang. Dette TV. Desværre var modellen i Elgiganten så smadderet at jeg ikke ville købe det. Er der nogle som kan hjælpe med det? Her er et link: http://www.hempelsound.com/news/1378.xml

Tak for hjælpen,

STDK