Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hejsa!

Jeg har efterhånden haft mit Pana TH42 (mener jeg) i 10 gode år, hvorfor jeg har overvejet at opgraderer til en nyt Plasma TV. Det bruges primært til fodbold (Vil gerne se 4K fra Viaplay) og film/serier.

Har læst op og ned på forum omkring OLED og tænker, at tiden måske er den rette til at slå til. Kan se Power kører tilbud, så vil svinge forbi den lokale Power efter arbejde såfremt de tilbud de har i dag giver mening.
Er AF8 de ca. 3000 kroner mere værd end LG B8 modellen?
Eller skal man have is i maven og håbe på bedre tilbud fredag?

Tak for hjælpen :)
Jeg ville også gå efter C8, B8 panelet er fra sidste år, ikke at der er den store forskel, men ville alligevel foretrække den nye.
Den B model svarer til C 7 fra sidste år som jeg selv har og den performer super. B modelen er så i år opdateret med ver. 4 i styresystemet og 7777 kr er da en super pris. Hvis så c8 kommer i en god pris så byt den. Vent med at pakke den ud og se priserne an.

Er udsolgt til den pris nu kl 1700
Jeg overvejer selv at gå efter et 65"AF8 men er C8 bedre eller ligeså godt ifm. billedkvaliteten?

Fordellen ved LG C8 er vel blot styresystemet Webos som skulle være lidt hurtigere end Androind men er der ellers andre fordele?
C8 = Bedre remote (kan opgraderes til endnu bedre alu remote), Bedre kalibrerings muligheder , magic remote , bedre plex , Dolby vision (mener af8 vist ikke er fejlfri) , bedre billede skalering i netflix.
AF8 = bedre motion, AndroidTV generelt (har sine fordele) .

Har ikke AF8 , så det er så begrænset til det som Sony skærme deler, du skal op i nyere Sony OLED før der er flere fordele (mener jeg).
Jeg stod selv med valget mellem LG C8 eller Sony AF8. Jeg valgte LG C8 for den bedre remote og WebOS som jeg synes er meget federe. Min kone kunne ikke fordrage Sony's remote så det var nok det der gjorde udslaget :-) Mht billedkvalitet så ligger de meget tæt, det er jo trods alt det samme panel. Sony har lidt bedre motion og LG har lidt højere max nits. Hvis remote og styresystem er lige meget, så ville jeg gå efter den billigste af de to.
Don Johnson skrev:Jeg overvejer selv at gå efter et 65"AF8 men er C8 bedre eller ligeså godt ifm. billedkvaliteten?
Sony's X1 Extreme videoprocessor er kendt for at give en god signalbehandling, bl.a med bedre motion, bedre farvegraduering og bedre opskalering end konkurenternes. LG driver sit panel lidt hårdere på nits - hvilket teoretisk kan være en fordel om dagen, men omvendt om aftenen - Med andre ord er Sony kendt for at have bedre signalbehandling og det er derfor at OLED'ene fra Sony generelt får så gode anmeldelser (Da der jo ikke er forskel på fabrikanternes paneler - ud over hvilket år TV'et og dets panel nu er fra)
Don Johnson skrev:Fordellen ved LG C8 er vel blot styresystemet Webos som skulle være lidt hurtigere end Androind men er der ellers andre fordele?
Den sag er individuel og fuldstændig idiosynkratisk, da det jo er helt afhængigt af ens behov og præferencer. Selv ville jeg vælge LG's fjernbetjning og Sony'ens signalbehandling og styresystem

For der kan jo også være fordele forbundet med det app-mæssigt bredt understøttede Android og den indbyggede ChromeCast. Den nuværende Andorid Nougat kan rigtigt nok være lidt laggy og tung i røven, men alle regner med at der kommer en Oreo update engang næste år til AF8 - og den version af Android TV er kendt for at være langt hurtigere og let til bens end Android Nougat.

Desuden syntes jeg personligt at det er kortsigtet at lade smart-tv styresystemet afgøre det - Signalbehandlingen er imho langt vigtigere. Som reglen er man alligevel være bedre stillet med en ekstern streaming enhed, til f.eks 24 fps afspilning af streaming, da TV'enes smart-tv platform er låst til 60 Hz - nogle platforme mister også understøttelse og apps med tiden, modtager ikke længere opdateringer osv osv. Her ville jeg nok have størst tiltro til at en cross-brand platform stod sig bedre på distancen end en enkelt producents smart-tv interface plus det at Sony'en også har indbygget ChromeCast hvis selve smart-tv platformen ikke opdateres i årerne efter Oreo - men det var aldrig den slags jeg selv ville købe TV efter - det ville være den samlede billedkvalitet - Og begge TV er jo faktisk at kalde for rigtig gode, så prisen kan jo også spille ind ;)
Jeg takker også mange gange! :-) Virkelig kvalificeret svar!

Jeg vælger nok den af de to som er billigst, men foretrækker nok Sony grundet "motion" da jeg ser en del sport.

Vi krydser fingre for at der kommer noget spændende de kommende dage eller på fredag.
Hvilken en af skærmene vil i vurdere værende bedst til en PS4 Pro?
Syntes jeg har læst at C8 skulle klare den bedre på det punkt, men når man som normal forbruger spiller, vil det så være en tydelig forskel?

Jeg hælder mest til AF8, men kan godt blive i tvivl. Jeg går helt klart efter den bedste film oplevelse, men samtidig vil jeg også kunne game PS4 Pro uden besvær.

Er der garanti for at Sony opdatere til Oreo i den nærmeste fremtid?

Pft. :)
Enig med Torben...jeg tror altså også vi snakker mere processor kraft end software. Nougat kører jo ganske fint på en Android Shield. Så hvis den nuværende hastighed på Android er no go, så vil jeg nok vælge noget andet end Sony. Når det er sagt, så har jeg selv et Android tv og jeg synes altså ikke det er helt så slemt som nogle gør det til. Helt enig i at WebOs og nogle af de andre er hurtigere, men hastigheden på Android er bestemt ikke noget som vil gøre at jeg fravælger et givent tv.