Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Tbrune
#285304
Hej!

Jeg har netop anskaffet mig et LG B8 tv!

Er der andre der har erfaringer med nærmest telepoterende fodbolde/andet hurtiggående i eksempelvis sports uddsendelser, hvis bare man har TrueMotion (fjern rystelser) sat til 1/10?

Jeg ved godt at TrueMotion i princippet burde være slået fra, altid, men jeg lægger bare meget mærke til de 50 hz, eller 24hz (Grand Tour) og det "lag, hakken" der hele tiden forekommer, derfor nyder jeg virkelig at tingene bliver en smule mere smooth.

Dog har jeg totalt opgivet TrueMotion, da soap effekten går helt amok. Under fodbold er det umuligt, med mindre det er meningen af fodbolde skal teleportere.

Mit gamle LCD LG TV, kunne snildt have TrueMotion til og samtidig undgå soap effekt.

Hvad tænker I? Er det bare sådan OLED tv nu engang fungerer?
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#285362
LG har tilsyneladende ændret på TruMotion med lanceringen af 2018-modellerne, så jeg tror, at det er derfor, at du oplever forskel ift. din tidligere model. Da vi testede C8 fandt vi niveauet "Custom (0/5)" mest passende, hvis man vil have slået TruMotion til.
Af Tbrune
#285366
Alright, det prøver jeg lige af!

Jeg har dog været i tvivl om hvorvidt jeg skulle erhverve mig C8 i stedet, hvis den a9 processer gør bevægelse betydeligt bedre?

Tænker du at der er en markant forskel på de to modeller, eller vil jeg højst sandsynligt opleve det samme?
Af aalb1970
#285373
Hvordan modtager du dit tv signal? "Fjern rystelser" burde ikke have nogen effekt på 50 og 60 fps kilder, da funktionen er designet til at udglatte bevægelser for 24 og 25 fps kilder (filmmateriale).

Jeg skal ikke kunne sige, om LG har ændret deres Trumotion system i 2018 modellerne, men på mit B7V (20017 model) bruger jeg aldrig "fjern rystelser" funktionen, da det enten giver soap opera effekt eller problemer med at følge bolden/pucken, hvis jeg f.eks. ser sport via en streamingtjeneste, der sender i 25 fps (bl.a. TV2 sport, Strive).
Af Tbrune
#285376
Jeg bruger ikke antenne kabel, men kun streaming via Chromecast (yousee app på telefon). Alt sport jeg ser går gennem denne app, normalt tv3+.

Jeg ser også Twtich stream til tider, også gennem Chromecast. Her virker det fint og smooth uden "fjern rystelser" slået til. Synes bare de almindelige tv kanaler via app'en hakker en del. Måske jeg bare skal vænne mig til det.
Af sunbao
#285379
Tbrune skrev:Jeg bruger ikke antenne kabel, men kun streaming via Chromecast (yousee app på telefon). Alt sport jeg ser går gennem denne app, normalt tv3+.
Der svare du jo også selv på problematikken, streaming af sport er bare ikke optimalt så enkelt er det desværre, du får bare et markant bedre billede via kabel. Derudover undgår du også forsinkelse som der desværre er vi streaming. Personligt magter jeg ikke at bruge yousee app the sport på større skærm end tablet, ellers er signalet ganske enkelt ikke godt nok når det kommer til livesport.

Pt har du jo købt en fin Mecedes og vælger så at fodre den med den dårligste benzin du kan finde :)
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#285394
Sport via app er typisk kun i 25 fps (Viaplay kører vist med 50 fps), så det er nok forklaringen på problemet. Det er en pine at se sport via Yousee's app.