Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af dktipe
Hej.

Har bestilt et Sony AF8 65” og vil gerne have en 4K UHD afspiller til det.

Det er jo oplagt at vælge en Sony UBP-X700 til ca 1450 kr eller en Sony UBP-X800 til ca 2000 kr.

Men en mulighed kunne også være en X-box til ca 3600 kr så har man også en spillekonsol. Men ved ikke om den levere ligeså godt billede som en dedikeret afspiller.

Hvad ville i vælge ?

Iøvrigt har Sony AF8 vist kun 2 HDR kompatible HDMI porte og med Apple TV 4K og en UHD afspiller mangler der derfor en port til en evt kommende XBOX One X...
Brugeravatar
Af Infinity
Sony UBP-X700 er en usædvanlig god lille BD afspiller med , jeg tror alle de nyeste features fx Dolby Vision. Den er hurtig og den siger ikke noget under afspilning.
Den er LILLE kun 32 cm bred, 4,5 cm høj 25 cm dyb, plus en lille strømforsyning.
Prisen pt er vist 1500,- til 2000,- men den har været på tilbud til det halve.
Af dktipe
Infinity skrev:Sony UBP-X700 er en usædvanlig god lille BD afspiller med , jeg tror alle de nyeste features fx Dolby Vision. Den er hurtig og den siger ikke noget under afspilning.
Den er LILLE kun 32 cm bred, 4,5 cm høj 25 cm dyb, plus en lille strømforsyning.
Prisen pt er vist 1500,- til 2000,- men den har været på tilbud til det halve.
Ok, kan ikke helt gennemskue hvad grunden skulle være til at gå op i Sony UBD-X800 hvis X700 kan alt det man skal bruge.

Super den er lydløs og ja vigtigt med Dolby Vision support. Den kommer måske på bud til Black Friday jeg prøver at holde øje
Brugeravatar
Af Infinity
Uden at du må hænge mig op på det, så tror jeg de største forskeller er plastic kabinet mod metal, Dolby Vision contra nej.
Hi fi Klubbens EKSPERTVURDERING for x800 gælder også for x700 (dog er kabinet linien fjernet)
Fordele

SACD/DSD-understøttelse
Indbygget Bluetooth-sender til trådløs hovedtelefon eller højttaler
HDR-understøttelse
4K video-opskalering
Indbygget trådløs netværksfunktion (wi-fi)
Adgang til Netflix,og andre Smart Apps (inkl. 4K)
Ekstra HDMI audio-ud for fleksibel tilslutning til ældre receivere
Afspilning af musik, foto og video via USB
Understøtter Dolby TrueHD og DTS:X
Begrænsninger
Ingen analoge audio- eller videoudgange
Kun én USB-tilslutning
Ikke særlig velegnet som CD-afspiller (kun navigation via TV-skærm)
Af dktipe
Infinity skrev:Uden at du må hænge mig op på det, så tror jeg de største forskeller er plastic kabinet mod metal, Dolby Vision contra nej.
Hi fi Klubbens EKSPERTVURDERING for x800 gælder også for x700 (dog er kabinet linien fjernet)
Fordele

SACD/DSD-understøttelse
Indbygget Bluetooth-sender til trådløs hovedtelefon eller højttaler
HDR-understøttelse
4K video-opskalering
Indbygget trådløs netværksfunktion (wi-fi)
Adgang til Netflix,og andre Smart Apps (inkl. 4K)
Ekstra HDMI audio-ud for fleksibel tilslutning til ældre receivere
Afspilning af musik, foto og video via USB
Understøtter Dolby TrueHD og DTS:X
Begrænsninger
Ingen analoge audio- eller videoudgange
Kun én USB-tilslutning
Ikke særlig velegnet som CD-afspiller (kun navigation via TV-skærm)
Dolby Vision er vel et must når nu ikke Sony AF8 har det indbygget. ? Som jeg forstår det skal afspiller også understøtte det.

Lidt sjovt at lillebror X700 har det mens X800 ikke har.
Brugeravatar
Af Pede8000
X700 er lidt nyere, og fik en firmware opdatering i foråret.
Jeg har selv afspilleren, og har intet at udsætte på den. Den gør hvad den skal, og den gør det godt.
(Der er sådan set ikke den store forskel på en afspiller til 2000 og en til 10.000).

Jeg benytter den til både 4K og 1080p BD´er.
Eneste problem med den er at den ikke er "lækker" som en dyr OPPO eller Panasonic. Man skal ikke være bange for plastic. :)
Af dktipe
Fik lige læst anmeldelse her

https://www.avforums.com/review/sony-ub ... view.14942

Og ud fra den og jeres anbefalinger virker det som den jeg skal købe. Tænker ikke man skal købe en afspiller uden Dolby Vision support.

Udseende og plast kvalitet betyder ikke noget da den ikke kommer til at stå synligt fremme.

De skriver dog den larmer lidt men tænker ikke det er et problem ud fra hvad i skriver.
Brugeravatar
Af Pede8000
Den siger ikke en lyd. Ved ikke hvad de taler om?
Jeg har en dyr Cambridge BD afspiller der larmer mere, og den er næsten lydløs. :D

Jeg vil mene at det er god value for money!
Pas på du ikke snapper X500, den er uden DV, men ligner på en prik!

Du kan godt glæde dig!!
Af dktipe
Pede8000 skrev:Den siger ikke en lyd. Ved ikke hvad de taler om?
Jeg har en dyr Cambridge BD afspiller der larmer mere, og den er næsten lydløs. :D

Jeg vil mene at det er god value for money!
Pas på du ikke snapper X500, den er uden DV, men ligner på en prik!

Du kan godt glæde dig!!
Super det lyder godt, er sikker på det er rette valg sammen med mit nye Sony AF8 65” :)
Brugeravatar
Af TBC
Jeg har netop haft kig på Panasonics og Sony's UHD afspillere. Sony X700 skulle i tilgift også afvikle streaming app's ala Netflix i 24 fps og 30/50 materiale i 60 (mens 50 Hz endnu ikke er understøttes, men skulle give 60 Hz output ...sålænge vi taler apps - Men hvem ved, måske en senere firmware update?)

...Er der nogen der ved om det er et regulært Android OS der lægger i maskinen (som Sony jo har på deres TV), så man f.eks. også ville kunne installere ProgTV på den ...Eller bare evt. hvad den evt. har af Danske streaming apps ud over Netflix og Amazon?

Er der nogen der ved hvordan det til sammenligning står til med apps på Panasonics afspillere?
Brugeravatar
Af Pede8000
Der er kun Netflix og Youtube app på de europæiske modeller. Der er ingen Amazon Prime, hvilket der underligt nok er på UK modellerne.

Man skal IKKE købe denne afspiller for "smart"-delen.

Der kan ikke hentes yderligere, dette sker kun ved software updates.
Af Globulus
Jeg købte en UBP-X800 alene fordi jeg var træt af støjende plastic-afspillere. Byggekvaliteten er på højde med langt dyrere afspillere og vejl. udsalgspris er da også 3.500 kr. (omend ingen betaler den pris for den i dag):
https://www.sony.dk/electronics/blu-ray ... e/ubp-x800

Det skal så siges, at jeg kun bruger den til afspilning af almindelige BD og DVD på mit FullHD TV.

Funktionelt står den tilbage for den nyere X700, men ikke noget jeg savner. Jeg benyttede blot chancen for at få en BD/DVD-afspiller der var lynhurtig i betjening/opstart og tavs som graven ved afspilning.

Sony er endnu ikke kommet med en afløser til X800 hvad angår byggekvaliteten. Måske vi hører noget nyt til CES 2019 og ser en ny model til næste forår/sommer, men prisen bliver nok noget højere end den er nu for X800.

Dog skal det siges, at X800 ikke er perfekt. Jeg har ikke selv haft problemer med mit eksemplar, men jeg benytter den som sagt heller ikke til 4K, hvor de fleste synes at rende ind i problemer - hvis de ellers render ind i problemer:
https://www.avsforum.com/forum/149-blu- ... -talk.html

Jeg kan ikke anbefale en Xbox One som BD-afspiller. Den er en strømsluger og den støjer. Ikke at støjen har en skarp eller ubehagelig karakter, men blot at den er der. Lidt som når det blæser udenfor. Betjening af den som BD-afspiller med en game controller er heller ikke optimal, så man bør tilkøbe en mere traditionel mediefjernbetjening til det formål.