Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af ExGarder
Vi har det helt store Android TV i stuen. Og det er vi rigtig glad for.
Nu vil junior gerne have et tv på værelset, og han bruger Android delen meget.
Vi er på udkig efter et ikke alt for stort fjernsyn, med indbygget Android TV, full hd er nok. Gidder ikke bokse ved siden af.

Jeg har søgt stort set overalt men har ikke kunne finde noget brugbart.

Har i nogle forslag?
Af Grandahl
Du skal måske nu ikke være så nervøs, vi har på WebOs, Tizen og Android her i huset.. Der er ingen der er mere omstillingsparat end børn.. Det er straks værre med de voksne [Læs: konen] :)
Af ExGarder
Grandahl skrev:Du skal måske nu ikke være så nervøs, vi har på WebOs, Tizen og Android her i huset.. Der er ingen der er mere omstillingsparat end børn.. Det er straks værre med de voksne [Læs: konen] :)
Jeg er ikke ude på at starte en religionskrig.
Men jeg har kollegaer som har WebOs, Tizen baserede tv, og de går i kategorien knap så smarte smart tv. Som ikke klarer sig uden en boks.

Android tv har de apps som vi har brug for.
Senest rettet af ExGarder 16 nov 2018, 12:53, rettet i alt 1 gang.
Af kimfrede
bbplayer skrev:Der er denne men måske dyr.

https://www.philips.dk/c-p/32PFS6402_12 ... el-plus-hd
Jeg har købt sådan en til køkkenet. Større model kunne jeg ikke få plads til.

Er ovenud tilfreds alt i alt. Synes faktisk tv'et performer bedre i reaktionstid (kanalskift, Android, osv) end mit Sony XE9005. Frenragende rækkevidde på fjernbetjeningen. Billedkvalitet er god, men ikke på niveau med Sony.

Købte denne, da det var eneste tv i 32'' jeg kunne finde med Android, og i 2018-modelserie er Philips gået væk fra Android i 32''.

Opgraderes til Oreo her i Q4 eller Q1 jf. Philips.
Af ExGarder
Torben Rasmussen skrev:Hvilke apps har du på Android, som du ikke har på eks. Tizen?
Vi har aldrig haft et Samsung tv, så det kan jeg ikke svare på.
Stoler på det mine kollegaer siger.

Som sagt vi har et Android baseret tv i forvejen, som vi er meget glade for.
Brugeravatar
Af Pataya
Man kan læse hans indlæg på to måder. Enten at Android TV er de andre platforme overlegne ifht. apps udvalget (Jeg tror ikke det er sådan han mener det)

Eller simpelthen at Android TV har de apps han har brug for, og at de andre platforme bryder hans kollegaer sig ikke specielt om. (Rimelig sikker på det er det han mener)
Af ExGarder
Pataya skrev:Man kan læse hans indlæg på to måder. Enten at Android TV er de andre platforme overlegne ifht. apps udvalget (Jeg tror ikke det er sådan han mener det)

Eller simpelthen at Android TV har de apps han har brug for, og at de andre platforme bryder hans kollegaer sig ikke specielt om. (Rimelig sikker på det er det han mener)
Din antagelse er spot on.

Flere af dem har måttet købe atv, for at få et smart tv som fungerede for dem.

For knap et år siden købte vi nyt husalter.
Kravene var godt billed og god lyd, og et stort ønske om at skrotte alle boksene (YouSee, og en WD TV Live).

Det endte med en Sony A1, som vi er mega glade for.
Android delen i det bruges dagligt.

Derfor kan jeg ikke se nogen grund til at eksperimentere med andre tv os.